Daffe Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Har en maskin der jeg skal legge inn Win XP Home m/sp2. Problemet er at når jeg booter fra CD og alle driverene er lagt inn, velkomstteksten til installasjonen begynner og jeg skal trykke "Enter" for å installere XP, da virker ikke lenger tastaturet. Jeg har forsøkt med fire forskjellige tastaturer, både vanlig ps2, trådløst ps2 og kablet usb. Det samme skjer hver gang. Rett før velkomstteksten kommer forsvinner lyset i tastaturet og det "dør". Maskinen er oppsatt med HK Abit KT7A-RAID med siste bios. Ellers er det en 80 gb WD, et Matrox G450 skjermkort, 512 bm RAM og en Chieftech 300W psu. Den har virket fint i flere år med Win 2000. Jeg har forsøkt med en annen XP-plate, professional m/sp2, og det samme skjedde da. Den platen har jeg brukt på en annen maskin, så den vet jeg virker. Alt av shadowing og caching er avslått i bios, og jeg har også forsøkt å laste "safe values" uten at det hjalp. Alt av ekstrautstyr som printer og usb-hub er koblet fra. Har snakket med flere venner, men ingen har noen sinne vært borti at tastaturet ikke virker. Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå