twarr Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei! Eg har nokken dvd filmer eg vil ta backup av, og da tenkte eg å gjere dei om til svcd IKKJE divx. Grunnen til at eg vil gjere dei om til svcd, er at eg skal kunne sjå dei på dvd speleren min visst dei orginale dvd platene blir ødelagt. Så til spørsmålet: Ka program skal eg bruke? (vil ha eit så enkelt som mulig program, med mest mulig kvalitet) Kor lang tid vil det ta å gjere om fra dvd til svcd? Hardware: Amd Athlon XP 2000+ 1 gb pc 2700 orginal ram (2 x 512) osv. På forhånd takk for svar... mvh Twarr Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Alt du trenger: http://www.doom9.org Det tar laaang tid. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Jeg satt og pludra med det samme i går faktisk. Etter litt leting på nettet fant jeg et freeware program som heter DVDx. Det ripper DVD'er rett fra DVD-rom'en. Bare husk på at du bruker enten ram eller harddisk som mellomlagring, hvis ikke så kan du visstnok smelte DVDen din :wink: Programmet er enkelt, skal ikke uttale meg om kvalitet på svcd'en, men den er vel sikkert like bra som alle andre. Du finner link til det her(under Decoders/DVDRip): http://www.vcdhelp.com/tools.htm Lenke til kommentar
twarr Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Hei! Takk for svar! DVDx var for vcd såg eg, mens DVD2SVCD var til SVCD, så da laster eg i detta øyeblikket ned DVD2SVCD... mvh Twarr Lenke til kommentar
baldytheman Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 DVDx takler også SVCD helt greit, og etter min mening mye enklere enn DVD2SVCD. Du burde prøve begge. Med DVDx kan du også installere Panasonic´s Adobe Premiere plug-in og få helt super kvalitet på det du tar ut, enten det nå er VCD eller SVCD. Lenke til kommentar
Phatroxx^ Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 For all del, ikke bruk VCD, det er gammeldags!Har hørt om noe som heter VCD2.0, som visstnok skal være bedre enn den originale VCD, men kan ikke måles med SVCD. Hvilket plug-in var det du snakket om? hvor laster jeg det ned? (link) - Phatroxx^ Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 For å lage svcd med DVDx: Gå på settings, trykk på output settings, og så velger du svcd fra drop down menyen øverst der. Se på vcdhelp.com for den plug in'en, den ligger sikkert der en plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå