Gå til innhold

Pixma IP4000/5000/8500; hva skal en kjøpe?

Anbefalte innlegg

OK, min gamle Canon BJC-2000 er stedt til hvile etter lang og tro tjeneste, så ny skrivere er det neste på tapetet.

Ser for meg å kjøpe en av Pixma IP-serien, IP4000(evtR), IP5000 eller IP8500. Skriveren skal brukes til s/hv-tekstutskrifter/webutskrifter etc. når laserskrivere på jobb og skole er utenfor rekkevidde og som fotoprinter. Ønsker primært å kjøpe Canon egentlig, har god erfaring og inntrykk av at kr pr. ml. blekk er noe bedre.

Jeg vet imidlertid lite om printere, og tenkte kanskje noen kunne hjelpe meg ut litt;

1) hvor mye bedre kvalitetsmessig ytelse gir en (mer enn?) fordobling av pris fra IP4000 til IP8500?

2) hva slags kvalitetsnivå er slike printere på; er utskriftene i en slik kvalitet at de fungerer som et slags alternativ til "ekte" (billig)-prints?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På canon.no kan du bestille dine egne bilder printet på en valgfri canonprinter og sendt hjem i postkassa, vederlagsfritt.

Da kan du vurdere det selv.

Har vurdert disse printerne jeg også og min konklusjon ble:

ip5000 er en god del bedre enn ip4000, men koster ikke så mye mer. ip8500 er litt ebdre enn ip5000 men koster mye mer.

valget ble altså ip5000 om jeg hadde kjøpt den gangen (beholdt min gamle trofaste i550, men blir nok en pixma etterhvert, ja)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Har selv IP5000, og er godt fornøyd. Har sett den i forhold til IP4000, og kan ikke se mye forskjell, men prisforskjellen var for liten til til at jeg valgte den rimeligste.

Utskrift på CD plate fra Clas Ohlson var ikke lett. Skriveren nekter å fylle hele feltet som er til utskrift og driveren ser ut til å være låst til maks og min dimensjon.

Har også kjøpt IP4000 til svigermor, som er mer opptatt av pris. Regner med at kvaliteten er god nok til at hun også blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Utskrift på CD plate fra Clas Ohlson var ikke lett. Skriveren nekter å fylle hele feltet som er til utskrift og driveren ser ut til å være låst til maks og min dimensjon.

Hvis du bruker Canon CD-LabelPrint kan selv bestemme hvor mye av platen som skal skrives på. (innen visse grenser)

Velg "select paper" (ikonet under "position"), trykk "new" og definer diameterene selv.

Endret av holvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...