Gå til innhold

P4 pa 166MHz?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer pa om en kan kjore en P4 Pc533 pa 166mhz, med den kjolingen som kommer pa boxed versjonen?

Det jeg tenkte var a bruke chipsettet til sis eller kanskje det kommende via chipsettet som kan kjore 400mhz ddr, noen som har peil pa dette?

Det vil si overklokke en P4 2.26 Ghz til 2.8 Ghz (mulitplieren er jo 17 pa denne) ved a kjore FSB opp fra 133 MHZ til 166 MHZ..men vil denne P4 taale dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjellig fra cpu til cpu hvor mye den kan klokkes! Du kan være heldig og komme laaangt men kan også stoppe ved start hvis du skjønner hva jeg mener :sad:

Boxed-vifta er god for en del men vifta har ingen betydning hvis du ikke har noen vifter i kabinettet for å få inn ny, kald luft og gammel varm illeluktende ut :grin:

M.a.o et par kabinett vifter eller kanskje innkjøp av noe mer effektivt og "stille"* kjøling (vannkjøling, vapochill "prometia")

Ingen fasit, ingen garanti, bare masse skjer og ren galskap :grin:

Lykke til :smile:

*spørs hva din definesjon på stille er da

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-10 16:21, Skallbaink skrev:

Jeg lurer pa om en kan kjore en P4 Pc533 pa 166mhz, med den kjolingen som kommer pa boxed versjonen?

Det jeg tenkte var a bruke chipsettet til sis eller kanskje det kommende via chipsettet som kan kjore 400mhz ddr, noen som har peil pa dette?

Det vil si overklokke en P4 2.26 Ghz til 2.8 Ghz (mulitplieren er jo 17 pa denne) ved a kjore FSB opp fra 133 MHZ til 166 MHZ..men vil denne P4 taale dette?

Jada, - P4-2,26/533 kan du fint kjørt på fsb 166 med std. boxed kjøler.

Jeg kan hvertfall kjøre fsb 166 med std. boxed kjøler, - og skal kjøre høyere fsb enn det før jeg setter på min Swiftex MCX 478B -kjøler med Papsvifte.

:wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...