Gå til innhold

Erfaringer med NextPhone fra Nextgentel..


Anbefalte innlegg

Erfaringer med NextPhone fra Nextgentel..

 

 

Lykkelig uvitende om hva dette kom til å medføre av irritasjon bestilte jeg

brebåndstelefoni fra NextGenTel i Januar 2005.

 

Her er mine oppsummerte erfaringer til dags dato :

 

16.02 : Telefonadapter mottatt, men ingen summetone. Kontaktet kundeservice og meldte

feilen.

 

23.02 : Gjennomførte min første samtale en uke etter planlagt "oppstart".

Lydkvaliteten var god og dette virket bra.

 

 

Perioden 24.02 - 16.03

 

 

Produktet fungerte men ikke som forventet. Ca 50% av alle samtaler ble brutt og summetonen

forsvant. Dette lot seg løse ved å restarte ("ta strømmen") på telefonadapteret.

Samtaler inn fra andre fungerte aldri, så venner og familie var fremdeles nødt til

å kontakte meg via mobiltelefon.

 

16.Mars mottar jeg denne mailen fra NextGenTel :

 

Hei xxxx xxxxx Kundenr: xxxx

 

Vi beklager problemene du har hatt med din NextPhone.

Du skal nå ha hatt stabil tjeneste i ca 14 dager, og dette har sammenheng med noen problemer vi dessverre hadde, som nå skal være løst. Noen av våre kunder har opplevd noen få brudd i perioden etter, og dette har lagt på endringer i nettet.

 

Disse endringene er nå ferdigstilt, og det skal derfor ikke oppstå flere problemer med NextPhone i tiden fremover.

For spørsmål eller henvendelser ber vi deg ringe oss på 07979 (hverdager 8-21, lørdag 10-17) eller benytte kontaktskjemaet på våre kundesider http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema/.

Eventuelle svar til denne epostadressen blir dessverre ikke lest.

 

Se forøvrig også http://nextgentel.no/kundesider. Her vil du blant annet finne en spørsmål- og svarside.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Samme dag som man mottar denne "gladmeldingen" forsvinner summetonen og den har glimret med sitt fravær helt siden da.

 

Perioden 16.03 - 02.05

 

* Minimum tre ukentlige samtaler til support hvor samtlige kundebehandlere jeg har snakket med flagget

dette som en hastesak eller lovet å purre på tidligere hastesaker.

 

* Ventetid på å komme gjennom til support 20-25 minutter.

 

7 Uker x (22,5 * 3) = 472,5 minutter av mitt liv har jeg med andre ord brukt i løpet av de siste syv uken på å vente !

 

Telefonkostnader på rundt 300 kroner (noen av samtalene via mobiltelefon).

 

* Returnert to routere (dette er favorittløsningen til NextGenTel - "det er noe galt med din router, vi sender deg en ny") = 200 Kroner ... Som forventet hjalp det ikke med ny router

 

* Ingen tilbakemeldinger fra NextGenTel (selv om dette har blitt lovet av kundeservice).

 

* Faktura derimot har de klart å sende ut. (38.76kr i samtaler - 324.56 faste avgifter)

 

Nå begynner det å koste mer enn det smaker. Jeg kunne like godt ha beholdt mitt ISDN abbonnment hos Telenor !!

 

02.05 : Siste telefonsamtale til Kundeservice : Dere har til Fredag med å løse problemet. Skjer det ikke noe innen da sier jeg opp NextPhone og foretar ett skifte av adsl leverandør i samme slengen.

Takk og adjø !

 

Velger å dele min erfaringer med dere og anbefaler INGEN å bestille dette produktet fra NextGenTel !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Nextphone siden den kom på markedet. Kjenner igjen dine problemer. Jeg har også sittet og ventet til de grusomme ventemelodiene til Ngt! Men i det siste har faktisk linjene blitt mye mer stabil. Ikke opplevd noe brutt de siste 2 ukene. Lyden er bra. Så jeg vil råde deg å vente litt til. For Nextphone er jo et nytt konsept fra NGT sin side, og litt barndoms sykdommer sliter jo de fleste telefonselskapene ( Iptelefoni) med. De har også kommet med 2 spennede abonnement. Classic og Free. Free koster 198 og da kan man ringe gratis til alle fasttelefoner i Norge. Og Classic betaler man 128 kr i måneden, oppstartavgift på 0,58 øre, og da kan man også ringe gratis.Hvis man skal ha 2 linjer så koster det mindre enn Telio :thumbup:

Lenke til kommentar

kjedelig med de problemene du har hatt men nextphone men dette er vel kanskje ikke så veldig rart siden dette er et rimelig nytt produkt på markedet . har selv ip-telefoni fra dem og har ikke opplevd slike problemer som deg.

 

håper et bytte løser problemene dine

 

 

lykke til

Lenke til kommentar

Be i det minste om at fakturaen skal strykes. Du skal ikke betale for en tjeneste som ikke fungerer... Hadde noe problemer med Telenor Mobil en gang og endte opp med å få "erstatning" (les: ettergivelse av faktura utover det jeg egentlig hadde krav på). Kanskje trusselen din hjelper og noe liknende skjer med deg? Kryss fingrene!

Lenke til kommentar

Jeg ringte Nextgentel for noen uker siden og sa det var uaktuellt å betale for noe som ikke fungerte. Jeg tilbød meg å betale for det jeg hadde ringt for, men ikke selve abbonementet. De strøk da fakturaen i løpet av et par uker. Fortsetter abbonementet å være stabilt, noe som det har vært de siste ukene kommer jeg til å betale neste faktura.

Men det er jævlig irriterende at forbindelsen blir dårlig bare man kjører et nedlastingsprogram. Telefonmodemet skulle jo bli prioritert om det ble koblet først... Dette gjelder selv om jeg bare sender med 20-30% av hastigheten, og laster ned i 40-50%. Har da 2mbit linje ut, og 512 eller noe sånt inn.

Lenke til kommentar

Bestilte ADSL + IPphone i februar. ADSL kom i mars og fungerte som det skulle. IP-adapter kom for 2 uker siden. Og idag omkopler det fra fast til IP phone --> det er ingen summentone og kunderservice stenger idag(kristihimmelfart dag). Det er litt dumt men håper å ta kontakt med NGT imorgen.

Lenke til kommentar

Ip-phone virker bra nå. Det tar litt tid (noen sekunder) å ringe ut. Lyd kvalitet er litt variende. Det kan høres av og til litt ekko i bakgrunn, ellers er det stort sett grei. Håper det skal bli stabil fremover.

Lenke til kommentar

Bestill Telio i steden, har hatt de i et år nå og de fungerer glimrende :thumbup:

 

dessuten får man med en del ekstartjenester som kan være kjekke :love:

 

Eneste minus med Telio er at du ikke får vite brukerinformasjonen slik at du kan bruke annet utstyr enn deres sioura adapter og softphone er ikke eksisterende :no:

Lenke til kommentar

Update :

 

Fredag 06.Mai mottok jeg en telefon fra NextGenTel.

 

"Vi beklager at vi ikke har løst feilen tidligere (8 uker!), men vi har nå funnet ut av dette og alt som nå gjenstår er en restart av router."

 

Jeg spurte hva de hadde gjort denne gangen, men det kunne de ikke gi noe fornuftig svar på. Tvilsom til om de hadde gjort noe i det hele tatt takket jeg for hjelpen og la på røret. Vel hjemme fra jobb restartet jeg det som kan restartes flere ganger, men alas ingen summetone.

 

Tirsdag 10.Mai :

 

Hei xxx Kundenr: xxxx

 

Bekrefter med dette at du har sagt opp ditt nextphone abonnement hos oss, vennligst send utstyret i retur.

 

For spørsmål eller henvendelser ber vi deg ringe oss på 07979 (hverdager 8-21, lørdag 10-17) eller benytte kontaktskjemaet på våre kundesider http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema/.

Eventuelle svar til denne epostadressen blir dessverre ikke lest.

 

Se forøvrig også http://nextgentel.no/kundesider. Her vil du blant annet finne en spørsmål- og svarside.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

Alt som gjenstår nå er å finne en ny bredbåndsleverandør, men de fins de nok av i Oslo. Bye Bye NextGenTel !

Endret av linky
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt Nextphone siden midten av Mars. Virket ikke første uka. Bare raske korte pip istedenfor summetone. Orange lys blinket fort. Etter en uke fixet de problemet mens jeg var bortreist så min første telefonsamtale var fra Vaktselskapet når mine foreldre vannet blomster :!: Har vært veldig fornøyd etterpå og til og med anbefalt det for en kollega.

 

Men nå på Søndag (22.05) sluttet Nextphone og virke. Samme symptomer som første uka. Irriterende :(

Lenke til kommentar

WOW! DETTE var skremmende! Jeg har NØYAKTIG samme problem med mitt IP telefoni abb. hos NGT. Bestillte den 8. desember i fjor (2004) og fikk adapteret en uke eller 2 etterpå, men linjen var død! Dette tok 2 måneder før de klarte å få ut fingeren.. og GJETT om jeg var steike forbannet på de på telefonen!!! Alt jeg hørte tilbake var "Vi beklager, men så skal det bli.." Og den fikk jeg høre HVER ENESTE gang jeg ringte NGT.. De LOVET og LOVET og lovet.. men ingenting skjedde.. Rundt slutten av april var jeg igang.. men fy søren hvor elending dette var.. umulig å høre folk i andre enden.. detter ut og adapteret må restartes minst 1 gang i uken for at det skal være ok. Av og til kommer folk ikke igjennom i det hele tatt. OSV OSV OSV.. beklager, men NGT holder IKKE mål i det hele tatt! Det er bare noen aper som sitter der å sier samme tingen om og om og om igjen uten at de vet hva det betyr.. Jeg hadde nok betalt dobbelt så mye hos Telenor og vært 12 ganger mer fornøyd! Skjønner ikke hva jeg tenkte med når jeg ga de alle de 40 sjansene.. Så folk, hold dere unna NGT.. jeg har ennå tilgode å høre noe positivt om de.. jeg kommer til å ta dette opp med TV2..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...