ludobadger Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hei. Jeg prøver å få det integrerte nettverkskortet på hovedkortet til å funke (Abit IS7 s478). Jeg aner ikke hva problemet kan være for det har jo funket helt fint før. Nylig hadde jeg en harddisk krasj og nå er alt installert på nytt. Helt fresh XP install, nyformatert HD og jeg har lastet ned og installert Chipset og Nettverksdriver fra produsent. Alt går fint under install men etter reboot kommer jeg ikke på nett. Det pussige er at hvis jeg setter inn et gammelt nettverkskort som jeg hadde liggende så funker det med en gang. Jeg har forsikret meg om at nettverkskortet på HK er enablet i BIOS. Noen tips? Nettverksinstillinger? takk Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvilket innbygget nettverkskort har du? Hadde endel stress med mitt marwell yukon når jeg installerte. AtW Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Hvilket innbygget nettverkskort har du? Hadde endel stress med mitt marwell yukon når jeg installerte. AtW Realtek 8139 serie identifiseres det som. Tilfeldigvis samme serie som det eksterne pci kortet jeg har i reserve som funker så synes det er snodig at dette skjærer seg. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Halloi! Har du installert chipsetdriverne til HKet ? Typisk at slike feil oppstår dersom CS driverne ikke er installert. Alle devicene kommer opp i devicemanager og blir sånn delvis identifisert rett, men det funker ikke når man legger inn en og en driver. Tror det er verdt et forsøk *Tronaldo* Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Ja har installert chipsetdriverne. Er nesten sikker på at dette er sofwarerelatert, problemet er lissom bare å sette fingeren på årsaken. Nå jeg er ferdig på jobb skal jeg reinstallere alle drivere til alle tenkelige komponenter også får vi se om ikke det hjelper... Argh Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ja har installert chipsetdriverne. Er nesten sikker på at dette er sofwarerelatert, problemet er lissom bare å sette fingeren på årsaken. Nå jeg er ferdig på jobb skal jeg reinstallere alle drivere til alle tenkelige komponenter også får vi se om ikke det hjelper... Argh Mitt fungerte ihvertfall etter å ha oppdatert biosen og hentet ned de ferskete driverene fra produsentet av kortet (ikke fra HK-produsenten) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå