Gå til innhold

bilder som forsvant på 6680

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to forskjellig telefoner, en operatørlåst og en ikke operatørlåst og problemet oppsto på begge to. Det jeg endte opp med å gjøre med den jeg har nå var å formattere minnekortet med minnekortleser på datan. Etter at jeg gjorde dette har jeg ikke hatt problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå installert denne herre FEksploreren, og kan nå browse alle filene.

Har også slettet LifeBlog, så det skal ikke være der mer, men plassen har jeg nå ikke fått tilbake.

Men jeg skulle likt å vite hva de forskjellige filene egentlig var for noe.

Noen som vet hva alle de komprimerte filene innenfor MMM er for no ?

Og hvor i alle dager kan jeg finne meldingene mine med denne eksploreren, vil gjener ta backup av dem.

Lenke til kommentar

Hvis du klikker deg inn på Innbox med Fexplorer finner du sms'ene som .txt filer. Men hvorfor ikke bare bruke Lifeblog, jeg bruker det og det fungerer utmerket. Har heller ikke noen av de problemene, med at bilder forsvinner, som dere snakker om.

Lenke til kommentar
Hvis du klikker deg inn på Innbox med Fexplorer finner du sms'ene som .txt filer. Men hvorfor ikke bare bruke Lifeblog, jeg bruker det og det fungerer utmerket. Har heller ikke noen av de problemene, med at bilder forsvinner, som dere snakker om.

nix, jeg gjør ikke det. Eneste jeg finner der er egentlig de vedleggene som har kommet i innboksen min via bluetooth.

Derimot fant jeg et virvarr av uforståleige kataloger og filnavn uten extinction under c:\System\Mail\

som så ut til å inneholde SMS innhold, men det var ikke katalogisert eller ordnet på no fornuftig måte.

Når det gjelder LifeBlog så merket jeg at det faktisk genererte jpgbilder med SMS text. Det er jo ufattelig plasssløsing egetlig. å begynne å lagre text som bilder. Makan til sludderprogram. Aldri mer sier nå jeg.

Lenke til kommentar

Blandet litt med Fexplorer og inbox ja... :!:

Hvis du klikker deg inn her på din PC:

Mine dokumenter\NokiaLifeblogData\DataStore\Files\2005-05\sms

Da vil du finne SMS'ene som notat(.txt) filer

Skjønner ikke hva du har imot Lifeblogg, og det lagrer nok ikke sms som bildefiler, der har du nok misfostått...

Hvis du absolutt hater lifeblog, kan du ta en titt på dette programmet: http://www.symbianware.com/product.php?id=...orer60&pl=n7610

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du har imot Lifeblogg, og det lagrer nok ikke sms som bildefiler, der har du nok misfostått...

Hvis du bruker FExplorer, går inn på telefonen på c:\system\data\Lifeblog,

eller no slikt ( husker ikke helt nøyaktig, siden jeg har slettet det).

Så vil du finne en hel del jpg-filer medinnholdet av smsene dine står.

Har ikke no annet imot det egentlig. men i tillfelle det var det som forårsaket bug'en så tokm jeg det vekk.

Lenke til kommentar

I går skjedde det med meg og... :mad:

Men, det er jo umulig å finne ut hvorfor...

Eneste jeg gjorde i går var å installere Space Impact fra Nokia sine hjemmesider, ellers gjorde jeg ingenting unormalt med telefonen i går...

Tror det må ha noe med minnekortet å gjøre jeg og, selv om det er minnekortet som fulgte med...

Lenke til kommentar
Noen som har funnet ut om det er Lifeblog som er problemet, eller om det er noe annet?

Jeg fjernet hele lifeblog fra tlf min, gadd ikke ha den. Har fortsatt ikke funnet ut om det er lifeblog som har skylda!!

Jeg har også kjøpt meg 256mb minnekort, har ikke merket no mer til feilen ihvertfall. Har for sikkerhetsskyld begynt å ta backup av alle bildene veldigveldig ofte hehe.. :)

Noen som har lest på forum andre steder i verden? om det er andre som har opplevd samme problemet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har hatt telefonen i 26 timer så skjedde det for meg også. allt på minnekortet ble utilgjengelig på galleri menyen.

måtte formatere og så funker det igjen, men seff så er alle bilder osv borte

Lenke til kommentar

hmmm, jeg har tenkt å kjøpe den mobilen, men altså: hva er problemet med den reelt?

kommer jeg å slippe de problemene om jeg kjøper et minnekort utenom det som følger med?

kjøper et større et på komplett f.eks?

og hvem av de korta er "best" ? var to typer der nemlig.

Lenke til kommentar

Tror ikke du vil merke noen forskjell på de ulike minnekortene som komplett har. Det eneste som er viktig, er at det er et DV(dual Voltage) minnekort.

Jeg har også opplevd at bildene på minnekortet ble ødlagt, men jeg regner med at det har vært en bug i tidligere firmware.

Jeg har ikke opplevd noen problemer etter at jeg oppgraderte til nyeste firmware.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...