Teleruin Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Har fått meg en 6680, og har hatt den ca 1,5 uker. Men her io går satt jeg å browset mellom bildene jeg har tatt med den, da plutselig de en etter en forandrer ikon til sånn (broken image) ikon, og neste gang jeg går inn der er de vekk. Såvidt jeg har sett etterpå, så finnes det ikke no "delete all" knapp jeg kan ha kommet borti. Noen som vet hva som har skjedd ? Er det no symbianvirus eller no som gjør slike ting ? Det kan virke som om noe annet forsvant også, ting som jeg ikke vet om lå på telefonminnet eller minnekortet, men jeg vet hvertfall at det var ting som ikke forsvant også, som lå på minnekortet. Så har jeg et par spørsmål til : 1, Noen som vet om det finnes en måte å sette ned til færre farger ? Det er en del symbian spill og applikasjoner ( spessielt 3dspill) som er laget for telefoner med færre farger, og da blir resultatet at man ser det dobbelt på 6680 og bare øverste halvde av skjermen brukes. 2, Når noen sender meg en fiul via bluetooth, så lagres den på telefonminnet, er det noen mulighet for å sette opp til at den skal lagre det på minnekrtet i steden( som har bedre plass til å ta imot filene ) Lenke til kommentar
zand Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Når det gjelder bildene så skjedde akkurat det samme for meg i går. Utrolig irriterende. Er en del bugs i softwareet i 6680. Hvis man lagrer meldinger på minnekortet blir også de slettet etterhvert. Lurer på hva jeg gjør med min. Gidder ikke å ha en telefon som oppfører seg helt merkelig. Lenke til kommentar
Teleruin Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Når det gjelder bildene så skjedde akkurat det samme for meg i går. Utrolig irriterende. Er en del bugs i softwareet i 6680. Hvis man lagrer meldinger på minnekortet blir også de slettet etterhvert. Lurer på hva jeg gjør med min. Gidder ikke å ha en telefon som oppfører seg helt merkelig. Hmmm, det skjedde altså samme dag med oss begge, 1. dagen i en ny måned. Vel, vi får håpe det kommer en softwareoppgradering snart, for slikt går det ikke ann å ha det. Det burde hvertfall virke med reklamasjonsretten da synes jeg. Lenke til kommentar
ct Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Husk å melde fra til nokia, skik at de kommer med ny og bedre fw Lenke til kommentar
zand Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ringte akkurat deres reklamasjonsavdeling og sa fra... Regner med å kjøre en doa og håpe at den nye er bedre. Lenke til kommentar
Teleruin Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Hmmm, har funnet ut at etter at selv om bildene forsvant, så er det ikke frigjort no plass på minnekortet. Nåt jeg ser på minnedetaljer får jeg tallene 4306 kb Bilder 12000 kb Lydfiler 1639 kb Videoklipp 97 kb Programmer ___________________ 18042 kb til sammen altså 18 mb, men det står at 50 mb minne er i brukt, og at det bare er 11 mb ledig av 61mb totalt. Noen som vet hvordan jeg kan få tilbake den tapte plassen, og dataene som ligger der ? Lenke til kommentar
zand Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg merket det samme så jeg prøvde å settet kortet i kortleseren på dataen. Det jeg fikk opp da var at Images mappen var blitt til en UNIX executable file. Meget merkelig, men fant ingen måte å få ut bildene. Det man sikkert kan gjøre er å koble til dataen og slette denne filen. Lenke til kommentar
thejokerno Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Har du prøvd å slå av telefonen, kanskje ta ut batteri og sim kort å sette det inn igjen.. En venn av meg hadde no lignendes probplemer med en SE700.. Bare at da var det no mp3 filer det gjaldt. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har dere Nokia Lifeblog installert ? Jeg har formatert minnekortet på min 6680 en gang allrede pga korrupte filer. Jeg lurer på om det er lifeblog appen i telefonen som lager krøll. Den lagrer alle bilder du har tatt med kameraet, uavhengig om du sletter de fra galleri, og syncer det med pc neste gang. For å motta Bluetooth filer direkte til minne kort gjør du det slik: meny -> messaging -> options -> settings -> Other -> memory in use Puh skal ikke være enkelt Lenke til kommentar
zand Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har formattert kortet flere ganger og det skjer gang på gang. Har nå formattert kortet via min data og foreløpig har jeg ikke støtt på problemet. Og nei, har ikke Lifeblog innstallert. Bruker mac så det er ikke nødvendig for min del. Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hmm... så spesielt! Her forrige dagen så skulle jeg fikse litt og organisere litt bilder jeg har tatt med min 6680, og da forsvant hele mappen med bilder!! GRRRRR Var LITT forbanna kan du si. Jeg hadde backup på alle bildene fra før, men alt jeg hadde tatt etter jeg bytta tlf forsvant! Hadde vært fint om noen kunne funnet ut hva årsaken er! Jeg sletter ihvertfall lifeblog programmet nå!! Skal ringe til nokia etterpå... høre hva dem sier. Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 bahh... sorry for enda et innlegg!!!! Men når jeg sletta alle bildene fra lifeblog, så forsvant faen meg alle bildene igjen!!! GRRR!!! makan til tull!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
zand Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det er meget merkelig. Jeg tror det har noe med minnekortet å gjøre. At telefonen installerer noen filer med feil eller noe. Sist jeg snakket med Nokia visste ikke de hva det skyltes Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det er meget merkelig. Jeg tror det har noe med minnekortet å gjøre. At telefonen installerer noen filer med feil eller noe. Sist jeg snakket med Nokia visste ikke de hva det skyltes Ja det er veldig merkelig. Jeg sendte mail til Nokia, og fikk til svar: Dersom en redigere bilder på telefonen, flytter bilder fra mappe til mappe, så vil dette ikke bli slettet fra telefonen. Anbefaler at du leter etter den nye mappen som du har laget. Disse vil du kunne finne i Galleri-> Bilder-> . Ellers så kan en også lete etter mappen i Verktøy-> Filbehandling. Ved bruk av Lifeblog, så vil filer som velges og bli slettet fra pc også slettet fra telefonen. Dersom en ønsker å fremdeles ha disse filene lagret på telefonen, kan en lagre disse filene i favoritter. Ligger ved en link, hvor du kan lese mer om bruken av Lifeblog: http://www.nokia.com/nokia/0,,71203,00.html snakket også med dem på kundeservice, og de hadde aldri vært borti problemet. Kom med noen enkle trisk for å reboote tlf og kanskje mappen som ble borte skulle dukke opp igjen, men det hjalp ikke for min del. Så sinnsykt irriterende.... Lenke til kommentar
Teleruin Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Vel, kanskje man bør sende med en link til denne tråden når man tar kontakt med kundeservice, slik at de forstår at det er et stort problem som flere har. Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Vel, kanskje man bør sende med en link til denne tråden når man tar kontakt med kundeservice, slik at de forstår at det er et stort problem som flere har. Ja, gjorde det på den siste mailen. Håper dem finner ut av det..... Men hvis det er noen andre som har opplevd det samme så skrik ut. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har dere forsøkt å installere en fil-behandler (fexplorer f.eks.), og søke etter bildene? Lenke til kommentar
MrHappy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har dere forsøkt å installere en fil-behandler (fexplorer f.eks.), og søke etter bildene? Hei Nei har ikke det programmet, har heller ikke hørt om det. Kunne du forklart litt mer hva det er og hvordan det fungerer.... evnt hvor man kan finne det? Takk for info Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Første treff på google.com: http://users.skynet.be/domi/fexplorer.htm Det er et program som lar deg se gjennom "harddisken" på telefonen. I motsetning til den innebyggede "filbehandleren", viser dette programmet ALLE filer og mapper, på ALLE "disker". Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Og programmet er gratis =) (Glad i han Dominique.) Uansett: Jeg har ikke dette problemet på min 6680, kanskje bzzlink har et poeng, for jeg heiv det lilleminnekortet nesten med en gang og satt inn et annet. Ikke at jeg tar så mye bilder med kameraet, men har ikke vært borti denne bugen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå