Gå til innhold

Tv-kort for kopiering av VHS

Anbefalte innlegg

Jeg begynner nå å bli lei av å ha en VHS spiller etter min forrige tok kvelden, så jeg kjøpte en ny til 499 kr på El-Kjøp. Hvor lenge denne vil holde er en annen sak :-). Derfor så vurderer jeg å skaffe meg et eksternt TV-kort adapter for å kopiere VHS til DVD.

Jeg har ikke lyst til å betale skjorta for dette heller, da får det heller være. Det står mellom disse to:

Pinnacle PCTV USB 2.0 External TV Tuner

http://www.psdata.no/ps.asp?it=107432&mlevel=

Kr 969,-

Msi VOX USB TV@nywhere TV Tuner + Video Capture USB2.0 720x480

http://www.psdata.no/ps.asp?it=106225&mlevel=

Kr 562,-

Msi er jo billigst, men er den tilstrekkelig for denne jobben? Koblinger og alt har den, men hva med kvalitet?

Er det noen som har noen andre anbefalninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en ledig pci slott på hk ditt, kan du godt kjøpe en Leadtek PVR2500. Koster for øyeblikket 939kr hos www.cshop.no. Dette kortet fikk veldig bra omtale i tvkort testen som står i www.dinside.no. Positive med dette kortet er at den ikke belaster systemet like mye som noen andre billigkort når man for eksempel tar opp tv og video. Det har innebygd encode hardware. Så hvis du ikke har en altfor rask maskin, vil jeg anbefalle PVR2500. Selvfølgelig er det mange andre bra kort der ute. Du får se litt på spesifikasjonene til PVR2500.

Lykke til

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du har en ledig pci slott på hk ditt, kan du godt kjøpe en Leadtek PVR2500.

Årsaken til at jeg tenkte på en usb-løsning er at jeg hadde tenkt å bruke dette på den bærbar. Den er ikke akkurat kraftig med sin celeron cpu, så den egner seg kanskje ikke til dette.

Men den stasjonære pc-en min har nok av rå kraft og en ledig cpu-slot, så jeg skal vurdere det.

Lenke til kommentar

Hehe... my bad. Tasta litt feil. Det skal være PVR2000. Har brukt den i ca en uke og er ganske fornøyd med kortet. Den skal ha bedre bilde kvalitet enn de billigere kortene. Og har litt flere funksjoner :p

Til både bærbar og stasjonær så er nok en ekstern tvkort best. Da kan du bytte litt mellom maskinene. Men bare med en celeron prosessor, kan du nok ikke gjøre mye annet på maskinen når du tar opp programmer og sånt. Da ville jeg ha anbefalt en ekstern boks med encode funksjon. Plextor har en lekker usb tvkort... KOmmer ikke på navnet for øyeblikket, men skal oppdatere når jeg finner ut hvilke ndet er. Testen av den kan du også finne på dinside.no

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg drar hele videospilleren med inn på datarommet og setter inn et Leadtek PVR2000 kort. Kanskje.. Nå for tiden er jeg så opptatt at jeg vurderer å vente med det til en periode jeg har mindre å gjøre.

Plextor duppeditten har jeg og tittet på, men den er dyrere og dinside.no skryter mer av leadtek. Kanskje kvaliteten på plextor er bedre, men...

Lenke til kommentar

Plextor er jo kjent for å produsere kvalitetsvarer. Man kan nesten sammenligne dem med Aston Martin i bilsammenheng. Vil nok tro at den usb kortet fra plextor er nok i klassen til PVR2000, men har jo ikke testet den så jeg tør ikke å konkludere noe. På google kan man søke etter mange andre tester av de kortene. En omfatende utforskning vil alltid lønne seg til slutt. PVR2000 er iallfall et solid tv-kort. Den har nok sine svakheter, men en klasse over de fleste kortene på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...