lysbryter Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 En liten ting som har irritert meg ganske lenge: Når jeg leser f.eks. nettnyheter, pleier jeg å først åpne alle interessante lenker på forsida i egne vinduer, og legge vinduene i bakgrunnen til jeg er klar til å lese. Så langt alt OK. :smile: Problemet er når jeg har åpnet en link (ved å holde nede shift og klikke på linken). Jeg trykker da straks Alt-Tab for å komme tilbake til utgangspunktet (i.e. forsida på nettavisen). Men da får jeg ikke opp igjen det første vinduet før sida jeg nettopp åpnet har begynt å laste. Dette er ganske irriterende hvis du skal åpne f.eks. 5 linker, og må vente 10-15 sekunder mellom hver gang! Håper noen skjønte hva jeg mente. Dersom det er andre som har vært borti det samme, og som kanskje til og med har en løsning, så ikke nøl med å si ifra. :smile: (Jeg vet at Opera er en løsning, og jeg liker Opera veldig godt selv, men grunnet at det fortsatt ikke er like kompatibelt som IE, er det IE det for det meste går i...) Lenke til kommentar
dagulf Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Dette er ikke svaret du ønsker, men likevel. Jeg har gått over til Mozilla siden den også støtter "tab card" metaphoren og kan hindre pop-ups. Mozilla er bedre på skripting enn Opera ellers ville jeg fortsatt mede den. I alle tilfeller er tab cards fine å jobbe med når man skal åpne mange vinduer. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Opera er den nett leseren som er mest kompatibel (det er nettopp det som er forcen til Opera) nkelt og greit. Kan desverre ikke hjelpe deg med ditt probl, men følte bare at det var en missforståelse ute å gikk ang. Opera vs kompabilitet.... Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Nja, ingen misforståelse akkurat. Av og til så er det nettsider som ikke funker i Opera. Ikke HELE tiden, men ofte nok til at jeg liksom ikke har konvertert helt. Ett eksempel som jeg kom på i farta er fightclub.nettavisen.no. I tillegg til at siden ser noe "rar" ut, får du ikke utkjempet noen kamper. Selv om mye kode som brukes er mer IE-relatert enn vanlige standarder kan jo være så, problemet er jo uansett at det ikke alltid er like lett å forlate IE til fordel for noe annet... (Jeg VIL jo gjerne kunne bruke Opera HELE tiden. :smile: ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå