int20h Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Fujitsu spår 200 GB for bærbare Med ny teknologi kommer Fujitsu til å øke lagringskapasiten på sine 2,5-tommers harddisker til 200 GB. Tidsperspektivet for dette er satt til 2007. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ikke så spennede for meg med store bærbare disker, men som nevnt i artikklen, dette kan jo være godt nytt for stasjonære også. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Det var gode nyheter for bærbare, men jeg tror det må være en regnefeil her en plass: Hitachi er definitivt den største på 2,5-tommers disker med hele 49,1 prosent markedsandel. Toshiba tok andreplassen med 34,5 prosent, mens Fujitsu har 16,5 prosent andel. Så Hitachi, Toshiba og Fujitsu har til sammen 100,1% markedsandel? Hvor er da markedsandelene til Samsung sine 2,5", Seagate sine 2,5", Western Digital sine 2,5" og Maxtor sine 2,5" ? Endret 2. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Så lenge ytelsen også økes så er det helt greit for meg, man har nok av lagringsplass på andre måter så det er nok ingen som lider nød. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det der var en sinnsyk regnefeil :!: Lenke til kommentar
tbend Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Nice, kankje den teknologien kan benyttes i stasjonære maskiner også! Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det der kan jeg spå selv. Egentlig ville jeg ikke ha postet det som en nyhet på HW.no i det hele tatt. Men jeg skal ikke være negativ, altså. Den får meg i hvert fall til å skrive et lite innlegg her. Hva skal man med så store disker? 800 GiB! Det er vel ikke til noen naturlig form for hjemmebruk? HTPC? Filmredigering? 3D? Lyd? Jeg synes det hadde vært lurt med enten raskere harddisker eller en helt ny teknologi. Flashminne (jeg håper jeg vet hva det er...) nærmer seg vel akseptabel kapasitet? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hva skal man med så store disker? 800 GiB! Det er vel ikke til noen naturlig form for hjemmebruk? HTPC? Filmredigering? 3D? Lyd? Jeg synes det hadde vært lurt med enten raskere harddisker eller en helt ny teknologi. Flashminne (jeg håper jeg vet hva det er...) nærmer seg vel akseptabel kapasitet? Flash o.l. er bra det også, men store disker er fint (er jo ingen motsetning mellom å utvikle disse to tingene). Som du feks nevner, video og lyd. Kunne gjerne tenkt med billigere og større HDer, så kunne jeg lagt inn dvd-samlinga på disk, som backup (og fått fjernet de teite flaggene som gjør at du ikke får hoppet over maset i begynnelsen, way to go filmindustri, bra dere jobber så hardt med å gjøre orginalproduktet værre en kopier) AtW Lenke til kommentar
hce Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hva skal man med så store disker? 800 GiB! Det er vel ikke til noen naturlig form for hjemmebruk? HTPC? Filmredigering? 3D? Lyd? Jeg synes det hadde vært lurt med enten raskere harddisker eller en helt ny teknologi. Flashminne (jeg håper jeg vet hva det er...) nærmer seg vel akseptabel kapasitet? Har 60GB i min laptop på jobb, jobber med programvareutvikling. Og i mitt tilfelle er 60GB ingenting, plass forsvinner utrolig fort når man kompilerer ymse bibliotek i mange forskjellige varianter. Flashminne er fint, men enda for dyrt om man skal ha ting som varer mer enn 100k skrivesykler. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hvor mange RPM blir harddiskene? (og SATA?) Jeg synest det er viktigere at harddiskene blir raskere enn større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå