henrik_99648123 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Skulle her om dagen formatere D: disken. Har partisjonert den. På merkelig vis klarte den å tømme hele C: partisjonen. Der operativsystemet lå. Når jeg nå forsøker å installere et nytt operativsystem vil den ikke grunnet at den klager på mange BAD sectors. Har prøvd Scandisk, men den klarer ikke å rette opp feilene. Har også et problem ved at masse av det jeg hadde lagret lå på E: og F: partisjonen. Disse partisjonene har nå blitt slettet. Hvordan kan jeg klare å få dem frem igjen? Kan PartitionMagic brukes eller må jeg bare se på alt på harddisken som tapt? Setter pris på snarlig hjelp! Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Noe lignende skjedde meg med min IBM harddisk, Men scandisk klarte faktisk å fikse det... selv om scandisk jobbet med det i 17 Timer i strekk!! av en eller annen grunn så måtte disken ha møblert om filene noe kraftig.. men siden du sier at partisjonene er borte, da blir det vel litt værre vil jeg tro Lenke til kommentar
ponke Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hva er din andre hardware? Hilsen kjello2 Lenke til kommentar
tomastomas Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Prøv IBMs Drive Fitness. Jeg redda en gang en disk som jeg trodde hadde sagt takk for seg etter å ha kjørt scandisk, men med dette programmet fikk disken "ræva opp av vannskorpa" igjen... http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Sett på forsida i dag? hvorfor tror dere IBM sine HD avdeling går underskudd for alle pengene? fordi at de lager dårlige disker. har selv hatt to IBM disker 75gxp 45gb. begge tok natta etter litt over et halvt år. begynte å lage skurre lyder og brukte evigheter på oppstarten til de til slutt nektet å starte opp (den ene av de var garanti sak for den første). da den andre disken sa takk og farvel, skrev jeg på returskjemaet at jeg ville ha en WD disk. fikk en 60 gb. Takk komplett :smile: Til alle IBM eiere: har du en IBM disk, skaff hardiskkjøling! IBM disker utvikler alt for mye varme, og dette betyr at sektorene utvider seg. hvis sektrorene utvider seg for mye, får diskens "hjerne" problemer (denne blir også alt for varm og er truende til å ta natta). "Hvis alle alle passer seg for IBM og ikke kjøper HD av de, vil vi kanskje neste jul kunne se bildene fra forrige jul :smile:" Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Er det kun kjøling om å gjøre at de ikke kræsjer? Jeg har en 45GB IBM "ettellerannet" som jeg ikke bruker til noe. Kanskje den holder til litt testkjøring ol. hvis jeg kjøler den godt ned? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Tresprit har nok et poeng! Eks: WD har bedre disker med bedre kvalitet! "Det lonner seg jo og kjøpe en hardisk som koster litt mer hvis den ikke tar kvelden før barne TV!" Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: LOZER skrev (2002-07-10 18:29):Tresprit har nok et poeng!Eks: WD har bedre disker med bedre kvalitet!"Det lonner seg jo og kjøpe en hardisk som koster litt mer hvis den ikke tar kvelden før barne TV!" Er bare tresprit som har vert uheldig med ibm. Kan meget gjerne kjøpe ibm igjen om eg må ha nye disk. Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hadde en IBM 40GB, begynte å komme klikkelyder fra den, og tilslutt ville den ikke virke lenger (kom ikke engang fram i BIOS). Fikk en nyere IBM disk på garantien, men så snart jeg får lønning så kjøper jeg meg et par WD disker. Alex Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 hadde 2 stk 60 gb ibm i raid 0. kom rare lyder fra den ene og det hadde vært der kjempe lenge og det var bare å boote så kom den seg. men så sa den pluttselig hadebra. så tok jeg den siste å satte på singel kontroller og gjett hva. den gikk en uke etter :sad: uhu Lenke til kommentar
MiNk Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Har, og bruker fremdeles, en 30gb 75GXP som jeg kjøpte da de lå på ca. 2500kr. Aldri hatt et eneste problem, selv om pc'en har blitt håndtert (mye LAN'ing) en god del. Når det gjelder kjøling så har jeg plassert disken midt i harddiskholderen i kassa (HX45), opp-ned. Hvorfor? Hvis elektronikken ikke liker å bli kokt så er det jo best å sørge for at den blir kvitt varmen, fremfor å koke seg selv sakte men sikkert til døde. Det skal nevnes at jeg bor i kjelleren, med romtemperatur som sjelden overstiger 18c, men disken har også vært med på ekstreme varmetokt(i form av trange LAN). Kjører også med konstant åpent kabinett. Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg enda en IBM disk etter denne, da jeg aldri har vært så fornøyd med en disk (Hadde tre 15GB WD disker etter hverandre i løpet av drøyt et halvt år, da ga jeg opp og slo til med denne IBM'en). Alle skrekkhistoriene fra folk som har problemer med diskene har derimot fått meg til å styre unna. Venter i skrivende stund på en Seagate Barracuda 80GB. -D|sEl [ Denne Melding var redigert av: MiNk på 2002-07-11 12:26 ] Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Kjøling er viktig uansett hvilken hd du har! En død cpu kan erstattes lett og billig, en hd med verdifull info er vanskeligere å skaffe tilbake.... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Hvis dere leser tidligere tråder vil dere se at det er ikke så mange som har hatt IBM disker som tar natta. for å si det slik: søstera mi har kjørt en 13GB wd disk i et miditower sia 99, kabinettet er et jalla NoName kabinett med skarpe kanter, dårlig PSU og er nå den stolte eier av en AMD t-bird 1333, og du kan egentlig ikke legge CD'er oppe på kabinettet på grunn av varmen. disken har overlevd den, en IBM ville ikke vart lenge inne i det kabinettet, I promise u that. IBM diskene er kjempebra så lenge de fungerer, men etter en stund begynner de å knele, og da....... leste en artikkel på en australsk side (et eller annet med "d" i begynnelsen av url'en) om hvorfor og hva du kan gjøre for å ungå dette. Hvis jeg ikke husker helt feil, så stappa IBM noen porselensplater inne i disken for å utvide kapasiteten, men med disse ble det mer friksjon, og friksjon betyr varme. grunnen til at IBM'ene mine tok natta var at jeg ikke hadde råd til HD kjøling, men jeg trodde jo at det gikk bra, for IBM hadde jo et godt rykte på HD sida (den gang ja). Den ble jo også kjørt i lag med en seagate disk på 17 GB (jeg vet, tabbe!). Seagate disken er nå to år gammelt og har spunnet jevnt og trutt siden april 2000 og har flyttet bosted til en annen maskin. 60 GB WD'en jeg fikk med komplett har flytta inn i KoffertPC'en min og har det koselig skrudd fast i toppen av en 200W PSU som jeg brøt garantien på bare for å kunne sette fast HD'en og gjorde den samtidig. Jeg tror den vil overleve mye lengre enn begge IBM'ene til sammen inni der (mer enn et år altså) btw. er du en ulykkelig IBM eier og begynner å høre skrape og skurre lyder fra disken din, ta backup med en gang, og ikke bruk disken mer enn nødvendig. Det kan ta en uke, det kan ta en måned, men den kan ikke reddes (99% umulig). søk på IBM i forumet og se hvor mange av trådene som dreier seg om IBM harddisker :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå