Gå til innhold

Prossesorer for spillere!

Trillium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe enkelt valg det der. Men slik skal det også være :smile:

Men har du tenkt noe videre på valg av hovedkort, minne og slike ting. En spillemaskin består jo langt mere enn cpu.

Personlig ville jeg ha gått for en Pentium 4. Begynner å bli lei varmegangen og støyen som min XP1800+ medfører seg.

Ved neste oppgradering kommer jeg til å gå for en Pentium 4 533 FSB, 850E brikkesett og 1066 RDRam.

Lenke til kommentar

Xp1800+ og varme, jaja...akkurat som det har noe å si om ytelsen. (dog cpu'en liker kulde bedre enn varme).

At den bråker er din egen skyld, det finns da silent viking?

Kjøp hva du har lyst på selv, men bruk "mest" av pengene på et bra skjermkort, som GeForce 4 ti4200 eller noe slikt.

Og minst 512 mb ram, og en xp1800+.

Ellers vil jeg si at MSI har det "beste" ti4200 kortet, det har slått mange ti4600 i 3dmark osv...pga den raske rammen.

:wink:

Lenke til kommentar

Hvis valget står mellom P42.2 og XP 2200 så villle jeg ha gått for P4'en! De koster det samme, men P4'en vil, ved overklokking, komme bedre ut. Selv om XP'en er overklokka.

Har AMD selv, men neste maskin (bygger i løpet av sommeren) vil bli en P42.26 533FSB... Og grunnen til det er at jeg vil prøve noe annet + oc egenskaper...

Lykke til med valget :grin:

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-10 15:53, Basus skrev:

Xp1800+ og varme, jaja...akkurat som det har noe å si om ytelsen. (dog cpu'en liker kulde bedre enn varme).

At den bråker er din egen skyld, det finns da silent viking?

Hva i all verden skal jeg med en Silent Viking om jeg tør spørre? Kjører en Zalman CNPS5100CU (bedre festeordning en Silent Viking :grin: ). Og støynivået er oppgitt til å være (silent mode) 21 db. Men i mine ører, så "bråker" det likevel. Og nei, varme har ikke noe å si på ytelsen, sant det :grin:

Lenke til kommentar

:grin: Kanskje det er ørene mine ja :grin:

Vel, kan ikke akkurat skylde på psu heller, for det er en Enermax Wispher Series på 431 Watt :grin:

Skjermkortet er det neppe, har bare en nødløsning der (GeForce 4 MX 440).

Men kabinettet kan det være. Gikk over til et Chieftec Dragon Medium Tower DX-01SL-D etter å ha kvittet meg med mitt gamle Aopen HQ08.

Chieftec er oppgitt til å være:

"Meget stillegående kabinett. Godt isolert for å skjerme støy fra vifter, harddisk mm".

Men det er jeg faktisk ikke enig i. Det gamle Aopen kabinettet dempet støyen en god del mere enn mitt nåværende :sad:

Noe forslag til et kabinett som virkelig demper støyen (uten bruk av støydempende matter og slikt)?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-10 16:11, Pingo68 skrev:

:grin:
Kanskje det er ørene mine ja

Vel, kan ikke akkurat skylde på psu heller, for det er en Enermax Wispher Series på 431 Watt

Skjermkortet er det neppe, har bare en nødløsning der (GeForce 4 MX 440).

Men kabinettet kan det være. Gikk over til et Chieftec Dragon Medium Tower DX-01SL-D etter å ha kvittet meg med mitt gamle Aopen HQ08.

Chieftec er oppgitt til å være:

"Meget stillegående kabinett. Godt isolert for å skjerme støy fra vifter, harddisk mm".

Men det er jeg faktisk ikke enig i. Det gamle Aopen kabinettet dempet støyen en god del mere enn mitt nåværende :sad:

Noe forslag til et kabinett som virkelig demper støyen (uten bruk av støydempende matter og slikt)?

Det er jo spørs hva som støyer da, vibrasjon "støyer" og kanskje dine HDD'er støyer, kjøpe støydempet 5,25 drevramme med to 40mm vifter i fronten, det skal nok virke.

Lenke til kommentar

cpu har bare en del av opplevelsen i et spill

du må tenke på grafikk kort spesielt i nye spill så er det et must å ha 128meg graph card.

samt 512 meg minne bør du ha.

stor hardisk er deilig,

bra lydkort gjerne ut surreheltrundt kort

bra høytalre hvis du liker bra lyd på spilene.

ikke glem god mus å behaglig tastatur.

jeg ville eller ha valgt en mindre spretten cpu å et større å bedre grafikk kort samt mere minne.

bedre spillglede får du da.

MR_T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...