War Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Enig med at det er kjedelig å bestille en vare som har ubekreftet dato på 1 uke frem i tid, men så vet man ikke om man får den dagen etter eller om 3 mnd . Men nå skal saken være ordnet tipper jeg. Egentlig var det ikke ment som spesifik kritikk mot (xxx), kun dato ordningene til nettbutikker. Forstår nå at ubekreftet om en uke betyr kanskje 20 uker, Hadde egentlig vært bedre om det sto ubekreftet om 20 uker, men så fikk man den før, da ville man tenkt , åå for en bra service så kan man jo ikke si at da ville ingen ha bestillt varen omdet sto det, men om man ikke kan skrive det blir det pga kundefrafall så blir det jo egentlig å pynte på sannheten for å kapre kunder, teoretisk sett !!! hadde vært fint om alle som har svart hadde skrevet (xxx) eller nettbutikken og ikke navnet, så slipper jeg å bli syndebukken til (xxx) jeg vil nemlig beholde de sukkertøyene jeg får derifra!!! Endret 2. mai 2005 av War Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 En ting som kunne vært litt interessant å vite er hvordan websidene holder styr på hvor mange de vil mota "neste onsdag" og hvor mange som er bestilt. For om de "neste onsdag" motar 40 rambrikker av det bestemte merket, og det er forhåndsbestilt 59 så må nødvendigvis 19 stykker vente lenger, og da blir gjerne den antatte leveringsdatoen litt seinere igjen Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 så du forventer at butikkene skal forutse følgende: - brann - sabotasje - mangel fra underleverandører - naturkatastrofer - havari osv osv ? Det her synes jeg var et tåpelig innlegg. Det er da absolutt ingen som har antydet at en butikk skal forutse noe av dette, og det er da heller ikke noe av dette som er grunnen til at trådstarter ikke får varen i nærheten av den ubekreftede datoen. Personlig så mener jeg at det er lureri av butikken å sette en dato (selv om den er ubekreftet) hvis de ikke har noen grunn til å tro at varen kommer på denne datoen (eller i nærheten). Hvorfor setter de en dato hvis de ikke har en rimelig god grunn til å tro at den er realistisk? Den eneste grunnen jeg kan tenke meg, er å lure folk til å bestille en vare ved å gi dem falske forhåpninger. MPX.no bruker ubekreftet status. Og det virket som de fleste forstod hintet at ubekreftet betyr ukjent leveringstid. Hvis ubekreftet dato betyr "ukjent leveringstid", hvorfor skal man da sette en dato - det må da være bedre å faktisk skrive "ukjent leveringstid", slik at ikke bare "de fleste", men også godtroende personer unngår å bli lurt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis ubekreftet dato betyr "ukjent leveringstid", hvorfor skal man da sette en dato - det må da være bedre å faktisk skrive "ukjent leveringstid", slik at ikke bare "de fleste", men også godtroende personer unngår å bli lurt? Støtter dette... Enhver Webshop bør ikke sette noen dato med mindre den er *bekreftet*.. Når du har "brent deg" noen ganger så vet man jo at "Ubekreftet/antatt dato dd.mm") ikke er noe å lite på... Selv forholder jeg meg til lagerbeholding > 0.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 nå rev du det jeg skrev ut av sammenheng. han skrev at butikken burde forutse bedre (slik jeg forstod), derfor satte jeg spørsmålstegn ved det. Om det er tåpelig å spørre seg dette, så får det bli din subjektive mening QUOTEMPX.no bruker ubekreftet status. Og det virket som de fleste forstod hintet at ubekreftet betyr ukjent leveringstid. Hvis ubekreftet dato betyr "ukjent leveringstid", hvorfor skal man da sette en dato - det må da være bedre å faktisk skrive "ukjent leveringstid", slik at ikke bare "de fleste", men også godtroende personer unngår å bli lurt? godtroende personer har jo da en mail å forholde seg til, eller et telefon nummer. det jeg mente er at du burde være mer kritisk til en ubekreftet (antar det er synonymt med hva de tror vil skje) enn en bekreftet dato. det ror jeg du også inser...dette er bare kverrulering Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 nå rev du det jeg skrev ut av sammenheng.han skrev at butikken burde forutse bedre (slik jeg forstod), derfor satte jeg spørsmålstegn ved det. Om det er tåpelig å spørre seg dette, så får det bli din subjektive mening Hvis jeg misforsto sammenhengen så beklager jeg, men det er jo stor forskjell på å skulle forutse når man normalt sett vil få en vare (som er det som bør stå på ubekrefet dato), og det å forutste jordskjelv. Men - selvsagt så er det min subjektive mening når jeg skriver at jeg synes at ditt innlegg var tåpelig godtroende personer har jo da en mail å forholde seg til, eller et telefon nummer.det jeg mente er at du burde være mer kritisk til en ubekreftet (antar det er synonymt med hva de tror vil skje) enn en bekreftet dato. Helt enig i at man skal være mer kritisk til en ubekreftet dato. Men hvorfor skal man måtte ringe eller sende epost for å få vite at den ubekreftede datoen er bare tull? Det må da være mye bedre kundebehandling å være ærlig i utganspunktet, og skrive at de ikke vet når de får inn varen. det ror jeg du også inser...dette er bare kverrulering Nei, dette er ikke bare kverulering fra min side. Når jeg bestiller ting fra nettet, vil jeg kunne stole på informasjonen jeg ser, og ikke måtte sende en epost for å spørre om de faktisk mener det de gir av opplysninger, eller om det bare er tull. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal godta at butikker skriver noe de vet ikke er sant, bare for å kapre godtroende kunder. Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hvis ubekreftet dato betyr "ukjent leveringstid", hvorfor skal man da sette en dato - det må da være bedre å faktisk skrive "ukjent leveringstid", slik at ikke bare "de fleste", men også godtroende personer unngår å bli lurt? Støtter dette... Enhver Webshop bør ikke sette noen dato med mindre den er *bekreftet*.. Når du har "brent deg" noen ganger så vet man jo at "Ubekreftet/antatt dato dd.mm") ikke er noe å lite på... Selv forholder jeg meg til lagerbeholding > 0.. så du mener at ingen skal bruke ubekreftet dato, med mindre den er bekreftet? hm noe som skurrer her poenget med ubekreftet er jo at butikken får en ca. dato av leverandør, og dermed så oppstår denne datoen. Det er somregel alltid slik at disse datoene er optimistiske me nå står det jo også i klartekst ubekreftet dato Hvis du bestiller noe som er ubekreftet så synes jeg det er rimelig merkelig å så etterpå klage på at den evnt. blir flyttet, da det var nettop det du ble fortalt når du bestilte den Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Christian 86: så du forventer at butikkene skal forutse følgende: - brann -> Deres egen oppgave å treffetiltak slik at brann ikke inntreffer, innstalere alarm etc. - sabotasje-> Se ovenfor. - mangel fra underleverandører-> Alle kan velge sin egen undeleverandør frivillig. - naturkatastrofer -> Shit happens. - havari-> Se ovenfor.. osv osv ? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Christian 86:så du forventer at butikkene skal forutse følgende: - brann -> Deres egen oppgave å treffetiltak slik at brann ikke inntreffer, innstalere alarm etc. - sabotasje-> Se ovenfor. - mangel fra underleverandører-> Alle kan velge sin egen undeleverandør frivillig. - naturkatastrofer -> Shit happens. - havari-> Se ovenfor.. osv osv ? ehm...med det siktet jeg ikke til at butikkens eget lager skulle brenne Men, hvis feks. en butikk har en ubekreftet dato, så rammes fabrikken av brann (påsatt) vips har man kanskje et problem. Varene kanskje flys til Norge, men containeren blir glemt igjen eller sendt feil sted, vips nytt problem der og. mange elementer som kan påvirke Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 QUOTEgodtroende personer har jo da en mail å forholde seg til, eller et telefon nummer. det jeg mente er at du burde være mer kritisk til en ubekreftet (antar det er synonymt med hva de tror vil skje) enn en bekreftet dato. Helt enig i at man skal være mer kritisk til en ubekreftet dato. Men hvorfor skal man måtte ringe eller sende epost for å få vite at den ubekreftede datoen er bare tull? Det må da være mye bedre kundebehandling å være ærlig i utganspunktet, og skrive at de ikke vet når de får inn varen. Hva foreslår du som dekkende ord da? "Vi kjenner ikke leveringstiden for denne, vennigst besøk oss neste uke"? QUOTE det ror jeg du også inser...dette er bare kverrulering tongue.gif Nei, dette er ikke bare kverulering fra min side. Når jeg bestiller ting fra nettet, vil jeg kunne stole på informasjonen jeg ser, og ikke måtte sende en epost for å spørre om de faktisk mener det de gir av opplysninger, eller om det bare er tull. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal godta at butikker skriver noe de vet ikke er sant, bare for å kapre godtroende kunder. De fleste tar hintet om at ubekreftet er en antakelse. Kanskje ikke alle, men de fleste. En butikk kan jo ikke tilpasse seg det faktum at en person ikke forstår hva ubekreftet betyr. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Hva foreslår du som dekkende ord da?"Vi kjenner ikke leveringstiden for denne, vennigst besøk oss neste uke"? Hvis sannheten er at de ikke har noen rimelig antagelse, så synes jeg det burde være åpenbart at det eneste dekkende er å skrive "ukjent leveringsdato" e.l., og ikke en dato som er 5 dager fram i tid (for da vil nok godtroende personer bestille den). Hva synes du er dekkende å skrive når de ikke har noen rimelig antagelse da? De fleste tar hintet om at ubekreftet er en antakelse. Kanskje ikke alle, men de fleste. Ja, og når det faktisk er en realistisk antagelse og ikke en tilfeldig satt dato så synes vel alle at det er ok. En butikk kan jo ikke tilpasse seg det faktum at en person ikke forstår hva ubekreftet betyr. Nei, men en butikk kan tilpasse seg det faktum at når de setter en ubekreftet dato en uke fram i tid, så kan man forvente at butikken har en viss grunn til å tro at den kommer om en uke og ikke om en måned. Endret 3. mai 2005 av theNiceOne Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) EDIT: alt er ordnet Endret 13. mai 2005 av War Lenke til kommentar
Totti Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Burde vert automatikk i at kunder vart informert om at leveringen kan ta lang tid dersom det gjekk x antal dager frå bestillingen fant stad. Du som kunde har jo ikkje peiling på om varen kjem inn neste dag eller om 3 månader, det har diverre ikkje forhandlar heller. så du forventer at butikkene skal forutse følgende: - brann - sabotasje - mangel fra underleverandører - naturkatastrofer - havari osv osv ? Det sier seg selv at ikke er mulig (mener nå jeg).. Hvis det er som trådstarter sier i et av sine siste innlegg at Netshop har sagt de kommer neste Onsdag flere uker på rappen, vel da bør jo Netshop ta sin del av skylden.. Men ubekreftet er jo ubekreftet tross alt.. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Vil legge til at etter som tiden gikk og alle spørsmål blitt besvart er konklusjonen at netshop ikke har gjorn noe galt. Det denne diskusjonen nå har snudd seg til er hvordan butikkene setter en ukjentdato, og ingen ting rettet mot netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå