War Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Hvorfor selger (xxx) varer de ikke har og ikke pår inn på lager på 1 år? Jeg bestillte 1024 ocz ram ddr500VE 5 april og da sto det lagerdato 14 april. Er det ikke bedre å få inn varen før man selger den? hver eneste uke er det en ny leveringsdato, uke eter uke. Det kjipeste er at jeg bestillte flere deler og jeg får ingen av dem før rammen kommer . Tenk om jeg hadde kjøpt en pc på (xxx)+ en diode nøkkelring, så hadde jeg ikke fått pcen på mange mnd om nøkkelringen var forsinket. og hva hvis nøkkelringselskapet hadde streiket? hadde jeg ikke fått pcen på flere år da? 05.05.2005 er den nye ubekreftede datoen. Endret 2. mai 2005 av War Lenke til kommentar
knert Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 antatt leveringstid de mener? og så og si alle butikker har ting i sortimentet (stavet jeg det riktig?) før de kommer på lager Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 hadde vært fornøyd jeg om de hadde skrevet 5 oktober 2009 for da hadde jeg ikke kjøpt varen. men ikke skrive "vi får den på lager om 4 dager" så etter man har betalt skrive " oj, sa jeg 4? mente 40" Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) så vidt jeg har forstått det så pleier de ikke bestille inn varer føre de har fått nok bestillinger selv fra vanlige brukere sånn at de får solgt ut igjen det de kjøper inn på lager med en gang. det kan definitivt virke sånn til tider. Endret 1. mai 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det kan nesten se ut som du ikke er så veldig vant til å bestille på nett.. Å bestille noe hvor en eller flere av varene ikke er på lager.. *og* be om samlet levering.. ja da har du deg selv å takke.. Du skal *aldri* bestille noe som ikke er på lager dersom du er av den utålmodige typen.. Netshop, Komplett, PS-Data.. MPX... *alle* webshops har samme rutiner mht. hvordan vareutvalg/lagerbeholding presenteres på "webben".. Ubekreftet dato.. forventet dato.. betyr ulike grader av.. "varene er ikke på lager.. og vi vet ikke helt sikkert når det er på lager".. Det er frustrerende når du absolutt skal ha noe du trenger/gjerne vil ha...men det blir litt feil å klage på Netshop.. synes jeg da.. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) hm, har nå bestillt alt jeg har bygget på nett de siste 8 årene. flere pcer enn jeg har fingre og tær. I bunn og grunn mener jeg det er feil av dem å si på teleonen at den kommer neste onsdag, når han vet at den ikke gjør det, men sier det for å blidgjøre kunden. Har ellers ikke så mye negativt å si om netshop, har nå handlet der etter 5 april også og kommer til å handle der igjen i mai. i morgen skal jeg ringe dem og tvinge dem til å si at dem ikke aner når den kommer og at ingen fabrikk kan si noen dato, isteden for å si "neste onsdag" hvor har de fått det fra? tviler på om de på fabrikken har ringt (xxx) og sakt , hello? (xxx) ,?next wednesday, i promise,hallo? Endret 2. mai 2005 av War Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Okay.. Da skjønner jeg at du er "noe" P...ed.. Lønner seg nok å være ærlig og si: "Nei.. vi aner ikke når minnebrikkene kommer.. Skal vi kanselere ordren?".. elns.. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) jepp. iallefall si beklager for at vi har sakt neste onsdag i 4 uker, vi sender deg nå resten av orderen så får du brikkene når den tid kommer. Det ville ha være en hyggelig service, og iåmed at jeg har betalt for frakten hadde det kostet dem frakt for minnebrikkene som er maks 30kr . Etter 3 uka spurte de om jeg ville ha en annen vare, han kom med et forslag som var en cl3 ram med timings 9-9-9-9-5 de jeg har bestillt er 2,2,2,2,2,2, De som sitter i tlf kan ingen ting om hardware når jeg spør om CAS,tRCD,tRP,tRAS og Command Rate sier han , HÆ? Endret 1. mai 2005 av War Lenke til kommentar
klb Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Be dem heller ettersende ram'en når dem får den inn, burde ikke være noe problem i det fleste tilfeller.. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Be dem heller ettersende ram'en når dem får den inn, burde ikke være noe problem i det fleste tilfeller.. med postoppkrav så går det, men nå har jeg betalt , så sender di nå taper dem 30kr på å sende meg rammen senere. Endret 1. mai 2005 av War Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Når skal folk lære at "ubekreftet xx:zz" = vi setter en dato fordi vi ikke har peiling? Ubekreftet er nettopp det, ubekreftet. Ingen bør bestille om de har dårlig tid dersom en dato er ubekreftet. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Vel ubekrefte kan godt forsvare 3-4 dager omså en uke fosinket levering, men 4 uker er ren og skjer løgn og fanteri, det være seg vilekn som helst butikk eller webshop ser ikke noe som helst forsvar for slik praksis, dersom det bevislig er 4 uker ! som sagt i næringslivet kan opp til 2-3 dager være aksebetal fosinkelse mellom leverandor og butikk, alt annet over tid vil føre til at leverandøren blir betraktet som useriøs ! Samme skal selvsagt gjelde i forbrukerkjøp. Kan ikke leverandøren levere så bør netshop opplyse dette ! Og Alastor, tror du dine sjefer på elkjøp vil godta 4 uker forsinket levering , hæ, det er jo det du ber folk her gjøre, hrmf Endret 2. mai 2005 av Osse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Og Alastor, tror du dine sjefer på elkjøp vil godta 4 uker forsinket levering , hæ, det er jo det du ber folk her gjøre, hrmf Alastor har forsåvidt rett i at "ubekreftet dd.mm" betyr.. "Vi aner ikke... ikke bestill nå".. Når det gjelder akkurat Elkjøp har jeg opplevd over 3 mndr venting på en vare før jeg etter 4. purring fikk refundert beløpet. (samtidig var varen i flere butikker).. Dette var en av flere erfaringer som gjør meg skeptisk til å bestille noe derfra.. (og ja.. den sto "på lager" da jeg bestilte.. så det er ikke alltid det hjelper heller).. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Vel jeg tror ikke netshop er noe værre en andre, men det er en uting og sette dato, og bare forvente at vi kunder skal tro på det, og har da så pass tilit til innkjøpsjefer og deres leverandører , at setter de en dato så bør den holdes, ubekreftet, greit nok , det vil si +-- noen dager, MEN ingen seriøs innkjøpsjef vil holde på en leverandør som ikke kan levere, dette såfremst denne leverandøren ikke har et produkt som er unikt og ikke har en erstatningleverandør, personlig mener jeg at er det forventet levering 01. April så forventer jeg at det kun er postenes, eller transportøren som utgjør forsinkelsen, og at det ikke er en aprispøk, og jeg syns ikke andre skal godta noe hekst annet heller Og Nei, når du setter antatt dato så SKAL, OG JEG GJENTAR SKAL den settes utfra det som er normal leveringstid fra levrandør, skal ikke sette en dato og bare tenke "tallet i dag er " osv for da være grenser på ¨sleike nettbutikken opp e der sola aldrig skinner, hrmf- Det handler om forettnngsmoral, setter du antatt levringsdato , så skal den være tilnærmet korrekt, noe annet er å føre dine kunder bak lyset, noe som også kalles svindel. Endret 2. mai 2005 av Osse Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Og Alastor, tror du dine sjefer på elkjøp vil godta 4 uker forsinket levering , hæ, det er jo det du ber folk her gjøre, hrmf Forventer du at forbrukere skal ha alt inn med teskje? Hvis det står ubekreftet så er det å forvente at noe kan skje. Står det bekreftet så hadde jeg kunne forstå det irritasjonen mye bedre. eksempler: Treo 600 ble forsinket med 2 mnder til Idedata (pluss/minus) de brukte ubekreftet status MPX.no bruker ubekreftet status. Og det virket som de fleste forstod hintet at ubekreftet betyr ukjent leveringstid. Å si at man skal godta 4 ukers leveringstid er å skyte seg selv i foten. Er det minne så sært at en ikke kan hente det fra annen butikk, eller velge et annet minne? For hvis det ikke er det, så fortell meg hvorfor den er verdt å vente 4 uker på. å så klage over at den ikke er der. Hvis trådstarter hadde gått i dialog med netshop så kanskje dere hadde hatt en løsning for en god tid siden (står ikke om du har prøvd det) Lenke til kommentar
War Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Hvis trådstarter hadde gått i dialog med (xxx) så kanskje dere hadde hatt en løsning for en god tid siden (står ikke om du har prøvd det) jo da, har ringt dem 6 ganger. De sier ikke annet enn , neste onsdag får vi dem Endret 2. mai 2005 av War Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Er vel neppe Netshop sin feil heller i utgangspunktet (men kan kanskje informere kunden på en bedre måte?) Problemet ligger vel i at leverandøren sier at det kommer neste onsdag, men så har leverandøren problemer med å skaffe varen? Eller no sånnt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Burde vert automatikk i at kunder vart informert om at leveringen kan ta lang tid dersom det gjekk x antal dager frå bestillingen fant stad. Du som kunde har jo ikkje peiling på om varen kjem inn neste dag eller om 3 månader, det har diverre ikkje forhandlar heller. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 For å spare penger kunne de satt inn en automatisk stemme som sa at varene vil komme neste onsdag :!: Men det er ikke lurt å bestille ubekreftede varer, gjort slik selv en gang og måtte vente lenge.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Burde vert automatikk i at kunder vart informert om at leveringen kan ta lang tid dersom det gjekk x antal dager frå bestillingen fant stad. Du som kunde har jo ikkje peiling på om varen kjem inn neste dag eller om 3 månader, det har diverre ikkje forhandlar heller. så du forventer at butikkene skal forutse følgende: - brann - sabotasje - mangel fra underleverandører - naturkatastrofer - havari osv osv ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå