Gå til innhold

Er dette et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg nytt skjermkort.

Står mellom 2, men ene er demo fra komplett.

Noen erfaringer med demo saker fra komplett?

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI -Demo1

til 1013kr -->http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304532&view=detailed

Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP8X,ATI9600PRO,DVI-I,TV-Out,Full-Retai

til 815kr -->http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302975&s=sc

Merk: støynivå betyr en del, så hvis en av disse bråker mye vennligst si ifra.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm ja det er jeg klar over, litt dårlig ordlagt fra meg. Men dette kortet jeg tenker på er et demo kort.

Og dessuten etter å ha lest noen anmeldelser på komplett virker det som 5 av 10 kort er defekte. Er derfor enda mer redd for å kjøpe demo.

Burde jeg bare safe med radeon?

Jeg har jo et geforce 4 TI4400 idag, vil uansett merke stor forskjell regner jeg med

Lenke til kommentar
Jeg har jo et geforce 4 TI4400 idag, vil uansett merke stor forskjell regner jeg med

Nei, det er svært liten forskjell mellom Radeon 9600Pro og Geforce4 Ti4400. Det eneste er at AntiAlias yter mye bedre på 9600Pro, ellers er de ganske like. I DX9 (HL2) kan faktisk det gamle kortet ditt yte langt bedre fordi det kjører spillet i Dx8-modus, mens Radeon 9600pro vil slite fordi det kjører i Dx9-modus. Jeg mener du bør satse høyere når du først skal oppgradere. F.eks til Geforce 6600GT (ca 1500kr) eller Radeon X800 (1900kr). Om du ikke har råd så er det beste tipset mitt å se om du finner disse billigere på bruktmarkedet, eller å vente til prisen blir lav nok.

Demo vil forresten si at det ikke følger med noen ting. Ingen spill, spilldemoer, eske, TV-ut kabler, eller DVI-adaptere.

Lenke til kommentar

eller så kan du ta e mail til komplett å spørre hva rutinene er på demovarer i forhold til garanti. jeg mener det er som vanlig, mene det skader ikke å sjekke.

det simen1 sier er helt rett, å gå fra ti4400 til 9600pro er bortkasta penger. jeg gikk selv fra ti4800se til 9800pro, og dx8 ytelsen var omtrent lik, men det dro i fra på dx9 og etter diverse drivere og overklokkingsforsøk så uter det ganske bra, mene jeg var litt skuffa til å begynne med.

6800le er kanskje 20% bedre enn 9800pro (tippe), som igjen er extremt mye bedre enn 9600pro

konklusjon: spar til et 6600gt eller ta sjansen på demokortet

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Takk folkens, jeg gambler på det demo kortet. Står på komplett sine sider at det er vanlig garanti, og at det følger med driver cd og kabler.

Får samme kort 971 uten kabler og driver, og 1013 med.

Håper dette blir bra:)

Lenke til kommentar
kabler kanskje du har fra før, ikke betal for drivere.

Ja det tenkte jeg og, men så er vel egentlig ikke noe kabler til TI4400 kortet mitt.

Så da har jeg ikke de kablene som trengs...

Hvilke kabler er dette egentlig? Uten om til skjermen da... Det har jeg jo.

Endret av jollybee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...