Gå til innhold

Vil dette bli en bra gaming pc?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg mast mye rundt på forumene her i det siste og spurte etter forskjellige deler til min nye pc og har funnet ut at dette er noe jeg tror jeg vil satse på, men før jeg bestiller deler lurer jeg på om det er noen som vil kommentere mine valg og om det er noen forbedringer som kan bli gjort?

Hovedkort:

MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Prosessor:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Skjermkort:

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

Minne:

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 (velger denne fordi jeg allerede har en minnebrikke liggende!)

Dette er oppgraderingen jeg skal gjøre, har kabinett, dvd-brenner stående så det blir ikke noe problem + en 400W PSU.

Har likevel et spørsmål, angående om jeg burde kjøpe en ny kjøler til prosessor og hvilken det burde være?...helst en som da er enkel å montere!

Takker på forhånd for svar!

Endret av OfficerJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser bra ut.

Kjølere enten 7000 eller 7700 kjøleren til Zalman er valg som aldri skuffer. Ta gjerne en til skjermkortet også (VF700 CU).

Det eneste med Zalman 7700 er at den er litt stor, og krever nok at du må montere en plate bak på HK for at HK skal tåle vekten. Men den kjøler bra, og har enormt lavt støynivå

Lenke til kommentar
Ok, får se på hvilken kjøler jeg velger til CPU, men den til skjermkortet såg lur ut, men hvordan monteres den på skjermkortet egnetlig?

Det er meget enkelt, ta en titt på denne tråden. På mine kort var det kun å ta en spisstang og klemme sammen vifte festene på baksiden. Så butte goop, og montere etter bruksanvisning. Kun noen få skruer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...