drvcd Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Lett etter dette.Finner ingen i prisguiden som selger dette.Trenger et tråløst tastatur med litt rekkevidde.(Radiobølger) [ Denne Melding var redigert av: drvcd på 2002-07-10 16:28 ] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hvor lang rekkevidde da? De fleste trådløse tastaturer og muser går på radiobølger. Det var noen tidlige modeller med optisk forbindelse som hadde dårlig rekkevidde (1-3m og ikke måtte ha noe i veien for sikten. Hadde en kort stund et fra Trust som var møkk dårlig. De 2 trådløse logitech-tastaturene og musene jeg har hatt ga en rekkevidde på opp til 8-10m i fri sikt, og ca 2-3m når det var en vegg i mellom. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Cherry tastaturet sender på 2.4Ghz båndet mens de fleste andre sender på 27 Mhz.Skal visst virke bra på over 50 meter og man har 16 kanaler til disposisjon mot normalt 2 (Logitec etc..)Lavt strømforbruk har det også. Tastaturet(+mus) må virke gjennom vegg(tre)ca på 5 m (m Pc i ryggen for sikkerhets skyld)hehe Jeg tror det kun er cherry som har tastatur som klarer det dessverre, noen andre?? Vet at Genius leverer et som også driver på 2.4 Ghz, men skal visst ikke være noe særlig bra.... Finner ingen i Norge som selger Cherry :sad: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Ble litt nyskjerrig.. Hvorfor skal du kunne sitte 50m unna PC'n og styre den? Du ser jo ikke noe likevel på den avstanden. Eller er det for å styre lydvolumet på pc'n fra alle deler av huset, eller fra naboen? PS. når du finner det tastaturet, skriv inn hit og fortell hvor lang rekkevidde det _egentlig_ er på det. Eller kanskje skriv en liten test/artikkel på det og send inn.. :wink: Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 har leita etter no slikt jeg og.. er deilig og sitte i hagen med lyden på full guffe og bytte sanger inne.. Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Hehe.. skjønner :smile: Skal ikke sitte 50 m unna, men bare 5, men det skal FUNKE og ikke sånn ”nesten”.Har TV-ut fra PC til stue gjennom vegg. Ser kun som regel film på tv-ut, og kunne tenke meg å ligge på sofaen med tastatur uten å tenke på avstand etc. Jeg har lest test på det i C’t, som er det absolutt beste og største tyske PC magasinet. De tester opp og ned 12 trådløse med mus og de ble veldig overrasket over at tastaturet virket feilfritt på 55 m og mus på 40 m (i fri sikt) og at det måtte skikkelig betongvegger med armeringsjern imellom for å forstyrre. Ulempen, er som du sier, om naboen har det samme……. Hehe.. er dessverre ikke kryptering på det ,så internett handel/banking kan være litt surt :wink: Man har 16 forskjellige kanaler så man finner sikkert en man kan ha for seg selv. Skulle også ikke være ideelt om man hadde WLAN ”nett” hjemme, ble visst en del forstyrrelser. Finner jeg det legger jeg gjerne inn mine egne erfaringer med tastaturet. Fant nettopp link til det hos cherry, men kan dessverre ikke laste ned PDF'en http://www.cherrycorp.com/products/DE/UK/p...yboard_plus.htm Edit : Fant det!! Quad.no har det til 1099, som er greit nok.Kjøpes fredag og sender inn erfaringer til uka :smile: [ Denne Melding var redigert av: drvcd på 2002-07-10 20:47 ] Lenke til kommentar
tZar Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 På websiden til cherry stod disse som sales office, du kan jo prøve å kontakte dem ? ACTE NC Norway AS Div. Power & Systems Vestvollveien 10 Skedsmokorset Norway 02019 Phone: (47) 63 89 89 89 Fax: (47) 63 87 59 00 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Stemmer det. Vi kjøper Cherry på jobben, fra ACTE. Det spørs om de selger til private, men de kan sikkert fortelle om en forhandler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå