Gå til innhold

Trenger hjelp til PC kjøp. Gaming og Multimedia

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp konfirmert meg og har tenkt å kjøpe en PC.

Den skal i hovedsak brukes til spill,video og internett og annet multimedia.

Jeg har sett på noen alternativ:

http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10002

http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10033

Noen som kan anbefale noen andre??

Må ha god lagringsplass til musikk og video,flatskjerm og ellers RAM minne og grafikkkort som passer til spill. Skjermkort for spilling(ATI Radeon 9600 XT er det vi har nå og det funker bra)og egentlig generelt utstyr og slikt som passer for ungdomsbruk =)

Må også ha USB 2.0

Takkar og bukkar.

Og ikke for dyr =P

Altså ikke over 14 000

Endret av Torsteinius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er for lat nå til å sette sammen en komplett PC, men ting du bør vurdere til ditt bruk er en AMD prosessor (S939), GeForce 6 serien (over 6600GT viss spilling er prioritert, PCIex16 er å foretrekke), og minst 1 GB RAM.

Så spørs det hvorvidt støy er en vesentlig faktor. Skal du bygge PC'en selv forresten?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye peiling innen PC bygging og hvordan det ser ut så nei, jeg skal ikke bygge den selv.

Jeg forstår meg heller ikke helt på PC Byggeren til Komplett =/

Støy er en temmelig vesentlig faktor siden den skal stå på rommet og den blir sikkert stående på et par netter og jeg skal få sove =/ Ikke så veldig hyggelig med en durende PC i bakgrunnen heller.

Lenke til kommentar

Skal nok være mulig å forstå seg på komplett sin PC bygger. Siden støy er en viktig del, så kan du evnt spørre om komplett (eller der du kjøper PC'en for den saks skyld) om de kan montere enten et Bitstrom Silent, eller en Zalman kobbervifte på din CPU. Blant støysvake harddisker, så er Samsungs Spinpoint P???S et godt valg. Støysvake skjermkort er det vel generelt lite av, om du skal ha et kraftig et. MSI sitt 6600GT kort er blant de mest støysvake i den enden av skalaen for tiden.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...