Torsteinius Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Jeg har nettopp konfirmert meg og har tenkt å kjøpe en PC. Den skal i hovedsak brukes til spill,video og internett og annet multimedia. Jeg har sett på noen alternativ: http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10002 http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10033 Noen som kan anbefale noen andre?? Må ha god lagringsplass til musikk og video,flatskjerm og ellers RAM minne og grafikkkort som passer til spill. Skjermkort for spilling(ATI Radeon 9600 XT er det vi har nå og det funker bra)og egentlig generelt utstyr og slikt som passer for ungdomsbruk =) Må også ha USB 2.0 Takkar og bukkar. Og ikke for dyr =P Altså ikke over 14 000 Endret 2. mai 2005 av Torsteinius Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hva mener du med ikke for dyrt? Til opplysning er det ene oppsettet ditt dobbelt så dyrt som det andre.. Lenke til kommentar
Torsteinius Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Endret første posten nå Noen andre steder man kan kjøpe PC og få mye for pengene? Endret 1. mai 2005 av Torsteinius Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Er for lat nå til å sette sammen en komplett PC, men ting du bør vurdere til ditt bruk er en AMD prosessor (S939), GeForce 6 serien (over 6600GT viss spilling er prioritert, PCIex16 er å foretrekke), og minst 1 GB RAM. Så spørs det hvorvidt støy er en vesentlig faktor. Skal du bygge PC'en selv forresten? Lenke til kommentar
Torsteinius Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har ikke så mye peiling innen PC bygging og hvordan det ser ut så nei, jeg skal ikke bygge den selv. Jeg forstår meg heller ikke helt på PC Byggeren til Komplett =/ Støy er en temmelig vesentlig faktor siden den skal stå på rommet og den blir sikkert stående på et par netter og jeg skal få sove =/ Ikke så veldig hyggelig med en durende PC i bakgrunnen heller. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Skal nok være mulig å forstå seg på komplett sin PC bygger. Siden støy er en viktig del, så kan du evnt spørre om komplett (eller der du kjøper PC'en for den saks skyld) om de kan montere enten et Bitstrom Silent, eller en Zalman kobbervifte på din CPU. Blant støysvake harddisker, så er Samsungs Spinpoint P???S et godt valg. Støysvake skjermkort er det vel generelt lite av, om du skal ha et kraftig et. MSI sitt 6600GT kort er blant de mest støysvake i den enden av skalaen for tiden. Endret 1. mai 2005 av andrvas Lenke til kommentar
Olos1 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Noe sånt må vell passe for deg, vet ikke om den bråker eller ikke. komplett Endret 1. mai 2005 av Olos1 Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Når du sier video og multimedia, mener du at du skal redigere video eller se på det? Det finnes veldig mange butikker som gir god valuta for pengene, så jeg vil oppfordre til å ta en titt i Webshopguiden for en oversikt. Og hvis du ikke skal bygge, så blir vel emnetittelen din litt feil Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Den andre PC`en du har valgt er jo veldig bra (den til litt over 11k). Det enste jeg ville forandret på dette oppsettet hadde vært mer minne 512==>1024 og heller gått for Win XP Pro Engelsk med SP2 Lenke til kommentar
Torsteinius Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 http://komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10096 Jeg la til litt utstyr på denne og jeg syntes det ikke var så dyrt ^^ Jeg tror det blir denne siden den var minst like god som den andre jeg så på. Takk Olos1 for at du viste meg den Takkar og bukkar for all hjelp ^__^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå