Lorenz Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Som helt my bruker av disse sidene lurer jeg på om dette funker!? Er det noen her ute som er blitt lurt når de har åpnet oppkravspakken som skulle inneholde en nyanskaffelse. Har vi som kjøpere noen form for sikkerhet eller må vi bare ta en sjans å satse på at folk er ærlige her inne. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hvis du mener bruktmakedet, så er det ikke noe større risk enn å handle noen andre på nettet. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Må vel satse på at folk flest her inne er ærlige, og det er de vel? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Det kan man ikke akkurat ta som en selvfølge, Erlend. Men det er som ace_ventuora sier. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Sa ikke at alle folkene på amobil var ærlige, men det hadde vært bra om de hadde det Bruktmarkedet på amobil er vel som alle andre, bare at det som oftest er folk som sannsynligvis kan litt om mobiler som selger Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Ja, det er sant, og folk som kjøper herfra kan vel også litt så de passer på å ikke bli lurt. Men hvor man kjøper er vel egentlig det samme, så lenge man passer seg. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jaja Vi vil vel ikke at bruktmarkedet skal få et dårlig rykte? Alle de salgssidene jeg har vært innpå ser bra ut, og alle som selger har vel full pott med rankering Lenke til kommentar
cnil Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Først og fremt - amobil.no's bruktmarked er som alle andre netthandler ikke 100 prosent sikre. Hvis det skulle være noen forskjell, vil jeg tro det er til amobils fordel, da deres bruktmarkedet ikke er så kjent som f.eks. QXL, og dermed ikke er en så opplagt spilleplass for erfarne lure-selgere. Jeg har kjøpt og solgt mye over internett, og da spesielt mobiler og andre dubbeditter. Av erfaring kan jeg si at de aller, aller fleste selgere (og kjøpere) er ærlige og gjør sitt for å sikre at handelen går som avtalt og at produktet faktisk er som det er beskrevet i annonsen. Og så har man selvfølgelig de useriøse selgerene som bare er ute for å lure en uskyldig kjøper. Et triks kan være å se litt på annonsen for produktet før du kjøper det. Hvis selgeren har vist seg villig til å svare på spørsmål, og i tillegg har gått ut med personinformasjon som f.eks. fullt navn, mobilnummer og mailadresse - er det større sjanse for at han er seriøs i forhold til en som ikke vil svare på spørsmål og som ikke har gitt ut noe informasjon om seg selv. I tillegg er det lurt å se på innholdet i annonsen. Har selgeren skrevet mye, detaljert og kanskje viktigst av alt - ser det ut til at han forteller hele sannheten? Hvis en selger skriver at "telefonen har en liten ripe på øvre del av dekselet", er det bedre enn at han skriver "det finnes selvfølgelig noen merker på at telefonen er brukt" -- hvis du forstår...? Uansett - du kan aldri være helt sikker i et kjøp over internett. Postoppkrav er uansett og anbefale, så vet du i alle fall at du i hele tatt får noe i posten før du betaler! Endret 1. mai 2005 av cnil Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Flytter denne til forumet for 'tilbakemeldinger, ris og ros'. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Godt skrevet, cnil. En annen ting du kan gjøre er å kreve å få åpnet pakken på posten, før du betaler. Så er du sikker på at du skulle få det du har bestilt, og ikke blitt lurt og fått en pose kattesand som noen har sendt. Bare kom et tidspunkt på dagen hvor det er lite med kunder der, så vil de sikkert la deg gjøre det Lenke til kommentar
Lorenz Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Da sier jeg tusen takk til alle dere som har svart meg. Gode råd og tips er kjekt å ha med seg som "førstereisgutt". Jeg har bestilt en mobil nå så får vi se hva som kommer til Posten. Igjen takk for alle svar. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Uansett så er det bruktmarkedet en del av Bruktmarked.no Lenke til kommentar
mokka Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 hva må jeg gjøre for å få tilgang på bruktmarkedet? kommer jo inn, men får ikke alle detaljer. finner ikke noe sted å registrere mer info... hjelp!! Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Rundt omkring i bruktmarkedet står det: "Logg inn for å få tilgang til flere alternaltiver". Det betyr at du for alt annet har du tilgang, altså du kan bla rundt i produktene som finnes, se priser osv. I venstre kolonne finner du "Logg inn". Der kan du logge inn, registrere ny bruker og lignende hvis du ønsker det. I tillegg finner du også "Ny bruker" på den samme listen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå