mintman Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har nå "captured" en film jeg har tatt med mitt DV kamera. Når jeg har gjort det ender det opp med 43 avi filer, men jeg skulle gjerne bare hatt en. Finner ikke ut hvordan jeg kan "merge" disse til en. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg vet ikke hvordan det er med Premiere Elements, men i programmet jeg bruker, bare ser det ut som om filmen er delt opp i tagninger for å forenkle redigeringen, mens originalen ligger på disken i ett stykke i capturekatalogen. Så kanskje det er slik med Elements også. Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Råfilen ligger høyst sannsynlig i «Adobe»-mappen i «Mine dokumenter» på PC-en din. Den deles ikke opp; programmet deler scenene opp i programmet, men råfilen er urørt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Om fila er delt opp eller ikkje kjem an på korleis programmet gjer det. Når ein capturer i Premiere Pro, vil kvart enkelt klipp verte ei enkel fil på harddisken, so eg rekner med at Elements gjer det same (uten at eg veit det...) Trur ikkje det finst nokon "hurtigtast" for å merge klippa til eit i PPro, og då antageleg ikkje i Elements heller. Den måten du då må gjere det på, er å leggje alle klippa etter kvarandre på tidlinja (merk alle i prosjekt-vindauget og dra dei ned), for so å eksportere det som ein ny film. (File--> Export -->Movie i PPro, hurtigtast Ctrl + M) Men då må du passe på at du har nok ledig plass på disken. 1t film i DV-kvalitet tek opp ca. 13 Gb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå