Gå til innhold

Tips ang. kjøp av bærbar

Anbefalte innlegg

Jeg har litt lyst på en bærbar pc, men har egentlig ikke noe greie på det. Det jeg vektlegger mest er: Design, gode lydutganger (evt. et godt usb/firewire lydkort), god skjerm og kvalitetsfølelse. Jeg skal bruke den mest til film, musikk og surfing.

Har litt lyst til å prøve noe nytt og gå for en ibook ller powerbook fra mac og har derfor noen spørsmål.

- Har mac kun 1 museknapp?

- Er det mulighet for MSN Messenger på mac?

- Er mac kompatibel med printere og digitalkamera fra HP og Canon?

Tenker jeg skal bruke 15 000, men kan gå litt opp hvis jeg får noe mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Valget står da mellom en 12" powerbook m/superdrive eller en 15" powerbook m/combodrive. Er superdrive bare DVD-brenner?

Er det noen store forskjeller mellom disse bortsett fra skjermstørrelsen? Tenker da på ting som utganger, tilkoblingsmuligheter, oppgraderingsmuligheter, minne osv.

Er det gode oppgraderingsmuligheter på mac? Som f.eks å sette in mer minne. Bruker mac "vanlige pc-ram greier?

Skal jobbe en del i sommer og tenker på å kjøpe i høst. Kommer det noen oppgraderinger før den tid?

Lenke til kommentar

Blir nok ingen IBM :)

Er nesten 90% sikker på at det blir en 12" Powerbook med 768 (?) minne og 100 gb harddisk eller en standard 15". Har mes tlyst på 12", spessielt etter at jeg lånte en av en MAc-frelst lærer på skolen idag.

Digger den cd-romen på powerbook (det er ikke grunnen til at jeg kjøper den altså ;) )

Lenke til kommentar

La merke til at ram-prisene til apple var rimelig stive :thumbdown:

Tror jeg kjøper med 512 ram og oppgraderer selv senere med 512 eler 1 gb i tillegg. Hvis jeg trenger det da.

Kommer det none små-oppdateringer før høsten? Tenker ikke på g5, men bedre skjermkort eller noe sånn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...