eLang Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Skal sette på MAC filter på mitt trådløse nett. Taster inn MAC koden som står på eska til pcmcia kortet, men vilket navn skal jeg sette? Har prøvd navnet på kortet uten hell... Det skjedde også noe rart når jeg skulle bytte WEP key, får hele tiden om at det er en feil i nøkkelen(HEX mode). og at jeg bare må bruke 0-9 og a-f, men det gjør jeg jo. (har sikkert prøvd 20 ganger nå) Funker med ASCII, men da får jeg ikke laptop'en på nett. Jada, har restarta boksen... Alt har funket finfint tidligere, da jeg kjørte uten MAC, og med 128bit HEX WEP nøkken. Litt rotete innlegg, men men... Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Er du 100% sikker på at du har riktig antall tegn i WEPkoden. Du skal bruke 13HEX siffer, altså 26 tegn. Det vanlige er å bruke maskinnavnet for å identifisere MACadressen. På de fleste AP og routere er det ikke nødvendig å sette navn. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 er helt sikker. Har prøvd den gammle koden som funket tidligere, men nei. Kommer kun på nett vist alt er åpent. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har du prøvd å resette routeren/AP din, og sette opp alt på nytt? Hender det er det eneste som hjelper Lenke til kommentar
eLang Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Det var jo det første jeg prøvde, har sikkert gjort det 10 ganger til nå... Nå er det like før den går i veggen Ingenting nytter.... WEP nøkkel med HEX koding gir bare feilmelding ("Key 1 is wrong, the legal characters are 0~9, A~F, or a~f. ") , og hvis jeg prøver ASCII koding får jeg ikke logga meg på med den bærbare. Endret 2. mai 2005 av eLang Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Hva slags router/AP er det snakk om? Noen ganger kan slike feil rette seg ved å oppgradere firmware. Sjekk produsentens hjemmesider for å se om det finnes nyere versjoner av firmware enn den du har installert. Noen routere har til og med et menyvalg for å sjekke etter firmwareoppgraderinger for deg. P.S Har du prøvd å bytte kanal på routeren. Det hender forstyrrelser fra andre nett kan gi problemer med å koble opp. Dette skulle dog ikke påvirke hvilke WEPnøkler du får lov å bruke. Dette ble rotete men håper du ser sammnhengen i det Lenke til kommentar
eLang Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 det er en Topcom skyracer wbr 244. Har prøvd disse oppdateringene av firmwaren. Uten noen forandringer. Lenke til kommentar
zits Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Det var jo det første jeg prøvde, har sikkert gjort det 10 ganger til nå... Nå er det like før den går i veggen Ingenting nytter.... WEP nøkkel med HEX koding gir bare feilmelding ("Key 1 is wrong, the legal characters are 0~9, A~F, or a~f. ") , og hvis jeg prøver ASCII koding får jeg ikke logga meg på med den bærbare. Jeg hadde litt problemer med WEB Nøkel på nettverket mitt. Det løste seg når jeg instalerte nyeste driver til Nettverks kortet og nyeste Firmware. så nå går alt på skinner her, jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg siden du har nyeste firmware, men har du nyeste driver til nettverks kortet? Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
eLang Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Mener du nettverkskortet på den stasjonere eller den bærbare? På den stasjonære er det ett innebygd på HK, 3Com gigabit lom 3c940. Vet ikke helt hvilken produkt katagori jeg skal velge her. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Vet ikke helt om det er det samme, men på min D-Link kan navnet forsåvidt være hva som helst, det er der bare ekstra informasjon for at du skal ha mulighet til å vite hva MAC-adressen hører til. Har du sjekket MAC-adressen med ipconfig /all? Endret 2. mai 2005 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå