Dorian Gray Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har fått i oppgave å lage en liten film til min kjære brors konfirmasjon om noen uker, og jeg har tenkt å bruke Pro Show Gold til å vise fram bilder fra han var bitteliten og fram til nå. Jeg fant raskt ut at bakgrunnsmusikken vil være veldig viktig for å bestemme stemningen; det må ikke se ut som noe man kunne vist i en begravelse, men samtidig må det være passende til både gutten på 14 og besteforeldre på noe-og-70. Jeg tenkte å ha musikk ala Crash Test Dummies - Afternoons and Coffeespoons, da jeg følte at dette virkelig var "humøret" jeg ville filmen skulle ha. Det jeg lurer på er om noen andre har noen erfaringer innenfor dette området, eller kan anbefale lignende sanger, eller helt andre sanger som dere syns passer. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har laget noe lignende til lillebror til hans konfirmasjon for en uke siden. Musikken jeg brukte var Forrest Gump-temaet, "Eple" av Röyksopp og "Porcelain" av Moby. Det skapte god variasjon i musikken, og fungerte veldig fint. Har bare fått positive tilbakemeldinger på musikkvalget. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Har ikke hørt den sangen av Moby, får vel sjekke den ut. Forrest Gump-theme passer faktisk utrolig bra, kjempeforslag. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Green Day - Time of our life Bare et forslag. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Moby - Porcelain er meget bra.. Anbefaler Ugress - Turning Wheel Lenke til kommentar
r Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har noen forslag jeg også: Beatles - Here Comes the Sun Cranberries - You And Me (mye av Cranberries kan funke) Lou Reed - Perfect Day Poison - Every Rose Has It's Thorn The Connells - 74-75 Goo Goo Dolls - Slide Vet ikke helt om teksten på alle disse passer til dette formålet, men det er jo mulig å klippe ut et (instrumentalt) parti i en sang for å så "loope" det. Har gjort det selv til bildemontager, og det funker bra hvis det ikke overdrives. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Tenkte i banene Red hot chilli peppers - Walkabout Fra plata One hot minute om du har den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå