Dimm Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 jeg kjører norsk windows xp med sp 2 og ellers alle viktige oppdateringer, men har et meget irriterende problem. når jeg prøver å åpne en filmfil (avi, mpg og wmv osv.) så låser explorer.exe seg 6/10 ganger. Har installert en codec pakke og regner nesten med dette er problemet. Noen som vet om det er mulig å ordne dette problemet ? evt. noen gode codec pakker som minsker dette problemet. dette er nemlig hovedgrunnen til at jeg har holdt meg til win2k så lange, skulle tro de hadde greid å ordne slike "barndoms sykdommer" til nå! har prøvd vlc player uten at det forbedret situasjonen Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Det skjer ofte med filmer som ikke er helt ferdig nedlastet og eller Codec som krasjer. Før du installerer, uninstaller alle andre codec pack. Anbefalt codecpack: http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm Eventuell søk på Codec Fix på google, så finner du programmer som kan fikse opp codec krasj problemer. Kan være nyttig: http://www.tweakxp.com/tweak1467.aspx Lenke til kommentar
miCro Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 dette er nemlig hovedgrunnen til at jeg har holdt meg til win2k så lange, skulle tro de hadde greid å ordne slike "barndoms sykdommer" til nå! Det er vel ikke akkurat en feil i XP som forårsaker problemet ditt, det er jo tross alt du som har lagt inn programvaren som skaper problemer. Men jeg vil også anbefale K-lite codec pack, den fungerer problemfritt hos meg. Personlig bruker jeg K-Lite Mega Codec Pack, da denne inneholder det meste man trenger. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 det skjedde uansett om jeg ikke hadde noen codec'er installert.. jeg fant ut at problemet i går kveld/natt under mappealternativer måtte jeg bare merke av "ikke legg miniatyrbilder i hurtigbuffer" så var alt i orden Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 det skjedde uansett om jeg ikke hadde noen codec'er installert.. jeg fant ut at problemet i går kveld/natt under mappealternativer måtte jeg bare merke av "ikke legg miniatyrbilder i hurtigbuffer" så var alt i orden Du har ikke løst problemet. Du har fjernet et symptom på det. Explorer skal ikke låse seg når thumb cache er på. Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 bryr meg ikke hva du vil kalle det ! explorer låser seg ikke lengere.. er det eneste som betyr noe for meg i denne sammenhengen Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Helt ok det. Men du *kan* risikere at det problemet som ikke helt er løst, vil gi seg utslag senere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå