allyse Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Jeg har en pioneer dvd spiller jeg ga 7000 for et par år siden. Problemer et at den er 120V, og må brukes adapter til. Tror dere jeg tenkte på det da jeg koblet den opp idag... Neida :'( Koblet den til vegutaket, og det smalt. Luktet ikke bakelitt. Da jeg åpnet den så jeg sikringen var kaputt. Skiftet den med en 120V 1,6A sikring (akkuratt lik) så prøvde jeg igjen. (med adapter denne gangen) Da smalt det igjen og det gnistet ut av en ting som sto rett ved siden av strøminntaket (inne i maskinen) (det er noen kobberledninger i en svart ettellerannet tvunnet) Anyway - denne gangen røk sikringen i adapteret. Er hele maskinen kaputt eller kan dette fikses? Jeg må vel levere den inn? Noen som har peil på hvor mye det ville kostet å reparere dette? Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 allyse Det beste er å spørr om dette er vel et elektro verksted, Det kan bli dyrt, For de fleste tar 5-600kr i timen og det som gjør det dyrt er ikke selve feilen men å feilsøke, Det er det som tar tid. Kjetil Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Kjetil Lura skrev (2002-07-10 15:38):For de fleste tar 5-600kr i timen og det som gjør det dyrt er ikke selve feilen men å feilsøke, Det er det som tar tid.Kjetil Og til den prisen så får du kanskje en ny(hvis det er en pc-DVD). Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: B|Real skrev (2002-07-10 21:28): Quote: Kjetil Lura skrev (2002-07-10 15:38): For de fleste tar 5-600kr i timen og det som gjør det dyrt er ikke selve feilen men å feilsøke, Det er det som tar tid. Kjetil Og til den prisen så får du kanskje en ny(hvis det er en pc-DVD). Han betalte 7k for den... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Det er ikke sikring i en adapter. I en adapter er det en trafo. Og det er nok bare en motstand eller lignende som har tatt kvelden og da må man feilsøke for å finne ut hvilken og det kan som Kjetil Lura sa ta tid. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-07-10 21:42 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: B|Real skrev (2002-07-10 21:28):Og til den prisen så får du kanskje en ny(hvis det er en pc-DVD). Du leste ikke bra nok ser eg. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 21:41, zn00ker skrev:Det er ikke sikring i en adapter. I en adapter er det en trafo. Og det er nok bare en motstand eller lignende som har tatt kvelden og da må man feilsøke for å finne ut hvilken og det kan som Kjetil Lura sa ta tid. Det er et sikringsbasert adapter. Det var en sånn liten "lyspæreliknende" ting rett under et lite lokk i adapteret som var svart... Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå