ZigZag Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hei Litt usikker på hvor jeg skulle legge det spørmålet. Jeg lurer på hva som er vitsen med et program som for eksempel 3DMark03? Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Fordi morra de er mann. Hallo i hulen.. For og se hvor bra pc du har... Lenke til kommentar
ZigZag Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Unskyld for at jeg ikke er noen ekspert da. Trenger ikke å være så frekk. Så det er altså et program for at folk skal kunne sammenligne og "tøffe" seg og si at min er større er enn din. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Nja.. Eller f.eks sammenligne ytelsen mellom flere komponenter, før og etter overklokking, osv. Lenke til kommentar
Myx Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Unskyld for at jeg ikke er noen ekspert da. Trenger ikke å være så frekk.Så det er altså et program for at folk skal kunne sammenligne og "tøffe" seg og si at min er større er enn din. BINGO !! Men det kan også brukes som en evt indikasjon på om det er noe alvorlig feil med systemet. Om man har et godt oppsett på papiret, kan man med hell teste med 3Dmark for å se at alt funker som det skal =) Lenke til kommentar
ZigZag Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Tusen takk for flott og seriøst svar, der fikk jeg svar på det jeg trengte. Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Noty ass.. Du er sikkert en skikkelig jigge Lenke til kommentar
Myx Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Noty ass.. Du er sikkert en skikkelig jigge Ta deg sammen litt nå. Det er ikke slik man oppfører seg mot mennesker man ikke kjenner. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Programmer som 3Dmark er syntetiske tester som kan gi deg indikasjon på hvor god programvare du har. Bruksområde kan f.eks være: For å se at maskinvarenen gir oppgitt ytelse Kan gi en pekepinn på hvordan den takler spill Kan brukes i troubleshooting for å sjekke grafikkomponenten Sammenligne maskinvare, f.eks i i tester eller for kunne måle overklokkingsresultater (kort sagt: show-offe ) Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Tusen takk for flott og seriøst svar, der fikk jeg svar på det jeg trengte. Bare hyggelig Lenke til kommentar
ADT Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Blant Hard-Core benchmark'erene ligger det mye prestisje i å ha høyest score. Jeg kjenner flere som bytter komponenter for mange tusen kroner bare for å få et par hundre poeng ekstra i 3DMark03. De kjøper også ekstremkjøling til syv-åtte-tusen kroner for å kunne klokke syko... Noen liker også å kjøpe billige biler og vrake dem i rally. En ting er sikkert, man trenger flaks med komponentene, god forståelse for hva som fungerer, og grenser man vet man ikke skal trå over. Ganske greit, en helt vanlig ekstremsport Endret 1. mai 2005 av ADT Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Benchmarks brukes for å måle ytelseforskjeller som vi vanskelig kan se med det blåtte øye. Det gir også en langt mer objektiv vurdering av ytelsen enn hva vi kan bedømme uten noen benchmmarks. Benchmarks kan også brukes til å måle ytelseforskjeller mellom forskjellige settings for å skjønne hvilke komponenter som har innvirkning på ytelsen. F.eks kan man finne ut hva som er best av DDR500 CL3 og DDR400 CL2. Altså vekte ting opp mot hverandre for å forstå hvilke komponenter som er flaskehalsen og optimalsiere ut i fra det. Forøvrig så tror og håper jeg at vi ikke får noen flere usakligheter i tråden. Endret 1. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå