arex Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har lydkortet Audigy 2 Platinum eX og har nettopp installert TV-kortet WINFAST PVR2000. Det jeg sliter med er lyden, hvordan får jeg TV-lyden i høyttalerne? Skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal koble det fysisk. TV-kortet har en slik 4-pins lyd-ut port (kabel fulgte med), men lydkortet mitt har ikke tilsvarende. Etter det jeg forstår er dette eneste lyd-ut på TV-kortet også, så jeg ser ingen løsninger. Gjør noen av dere? =) Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 hm.. nei visst du ikke har en sånn plugg på lydkortet så skjønner jeg ikke hvordan.. dårlige greier at det ikke er en vanlig audio out plugg på tv kortet da også.. jeg ahr hvertfall en sånn plugg på lydkortet mitt, audigy 2 ZS.. men så at du manglet de pluggene på kortet ditt, rart. Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 jeg så på bildet av tv-kortet... der ser man en plugg mitt på kortet det står audio out, har det noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Hvis kabelen passer fysisk, så tror jeg (kjapt) her at du kan koble lyden fra TV- kortet til for eksempel aux inn på lydkortet ditt. Alternativt kan du bruke den det står CD in på, det bør det i det minste være på det kortet.. har et eldre kort, og der er det en 3-4 interne lydkontakter hvis jeg ikke husker feil. Hvilken som helst linjeinngang kan egentlig brukes, men det fordrer at du har en kabel som passer. Finnes ikke kabelen, så kan den lages. Har du pluggene, så lodder jeg den gratis til deg, hvis du legger ved frankert returkonvolutt. Kabelstrømper spanderer jeg.. Endret 1. mai 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
arex Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 CastorFiber, hvilken kabel mener du? Tar i mot all hjelp jeg kan få, med STOR takk. (Flott at du tilbyr deg noe slikt må jeg si ) 4-pins-port på TV-kort, men ikke på lydkort TV-kortet har en port på selve kortet og kabel følger med. Problemet er at jeg ikke finner noe sted å koble denne. Lydkortet mitt har ingen slike porter på selve kortet. Bare lyd-inn på TV-kortet Bak på selve TV-kortet er det bare lyd-inn-port så vidt jeg kan se. Lyd-inn-port bak på lydkortet Lydkortet har lyd-inn-porter, men hvordan får jeg lyd inn hit fra TV-kortet? Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 hallo jeg har akkurat det to samme kortene som deg å jeg koblet til med 4 pins lydkabel sånn som er til cd brennere osv den koblet jeg til aux ingangen på mitt audigy 2 kort Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Merkelig at du ikke ser noen slike porter på ditt kort. Jeg har flere Audigy- kort av forskjellig årgang, og alle har hatt CD og AUX- innganger på selve kortet. Sitter med et audigy- kort her, og det har to ekstra innganger på selve kortet. De er makne med den kontakten du har på TV- kortet. Hvis du faktisk ikke finner dem, er det trolig at det ikke er slike innganger på lydkortet ditt.. Send meg en lydkabel og en stereo plugg, samt returkonvolutt, så kan jeg lodde på pluggen for deg, hvis du ikke kjenner noen som kan lodde der du bor. Tar bare et par minutter det der. Da kan du koble lydkabelen din fra TV- kortet, ut av maskinen, og plugge pluggen inn i "lyd inn" bak på maskinen. Ikke veldig smidig, men det kommer til å fungere. Endret 2. mai 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
arex Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Har sjekket dokumentasjonen til kortet også, den eneste porten på selve kortet er for strøm, så jeg må nok ha en slik hjemmemekket kabel La meg gjøre problemstillingen enda litt verre. I tillegg skal jeg koble til en Sunbeam Lightbus. Da må jeg koble inn kablen til høyre på dette blidet et eller annet sted: Den har jo en splitterordning slik at kabelen fra lydkortet til høyttalerne bare kan kobles "innom" denne. Men dette blir vansklig pga jeg har en ekstern enhet. Any ideas? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Blir mye kabler, ja, men det har du selv valgt. Skjønner ikke egentlig at dette her noe med lyden fra TV- kortet til lydkortet, fordi dette jo skal kobles ut fra lydkortet, mens TV- lyden skal inn på lydkortet.. En kabel med jack i ene enden og en flat lydkontakt i den andre enden vil fortsatt løse problemet med lyd fra TV til lydkort. Hvis du vil at jeg skal lage en, send meg en PM, så sender jeg deg adressen min. Lenke til kommentar
arex Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Har lite med hverandre å gjøre, men tenkte jeg ikke skulle lage en ny post. Lyd-ut (og alt annet) fra lydkortet mitt går jo i en firewirekabel og en annen flatere kabel til den eksterne enheten. Slik jeg forstår det må jeg da koble inn Lightbus-en mellom den eksterne enheten og høyttalerne, mens Lightbus-en sitter inni PC-en. Tungvint. Forslag til løsning? Lenke til kommentar
arex Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) For å koble til Lightbus-en, må kabelen gå fra lyd-ut på lydkortet gjennom Lightbus-en og til den eksterne enheten, right? Endret 5. mai 2005 av arex Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Heisan- ikke for å mase, men er du fornøyd med kabelen jeg sendte deg? Lenke til kommentar
arex Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Har vært litt opptatt... med å se på TV, fnis! Den fungerer fint, men det blir litt støy, så jeg kobler ut kabelen når jeg skal bruke headsettet. (Begge er kobla inn med minijack på den eksterne enheten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå