Jørnan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har opprettet et lite mobilforum, som var gratis. Det var fint at det var det, men da kan jeg ikke regne med å få en topp web adresse på kjøpet. Derfor fikk jeg som alle andre en LANG web adresse. Det er ikke lett å reklamere for en nettside om det står: Kom til mitt forum: www.blablabla.no/forum/index.php.ikkeekteadresse/&=!?.no Istedenfor å opprette et nytt forum, som jeg ikke klarer å lage, tenkte jeg å opprette et web sted som f.eks www.mobil.no eller noe slikt. På denne web siden skal det bare være én klikkbar link, som gjør at du kommer inn i forumet med den lange web adressen uten å huske det superlange greiene. Da holder det med å skrive bare wwwmobil.no Men jeg har et problem! Jeg kan ikke lage den enkle lille klikkbare linken en gang. Så kan noen si fort hvordan jeg kan lage en webside med kanskje en bakgrunnsfarge, og en klikkbar link? Og hvordan jeg får det på nett Takker for svar Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Hva med å prøve DOT.tk? Da kan du evt få adressen mobil.tk (hvis den ikke er tatt). Dette er en gratis redirect service, men det kommer et lite pop up vindu. Prøv f.eks: Min side (Highflyers.tk) Endret 1. mai 2005 av tulling03 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har opprettet et lite mobilforum, som var gratis. Det var fint at det var det, men da kan jeg ikke regne med å få en topp web adresse på kjøpet. Derfor fikk jeg som alle andre en LANG web adresse. Det er ikke lett å reklamere for en nettside om det står: Kom til mitt forum: www.blablabla.no/forum/index.php.ikkeekteadresse/&=!?.no Istedenfor å opprette et nytt forum, som jeg ikke klarer å lage, tenkte jeg å opprette et web sted som f.eks www.mobil.no eller noe slikt. På denne web siden skal det bare være én klikkbar link, som gjør at du kommer inn i forumet med den lange web adressen uten å huske det superlange greiene. Da holder det med å skrive bare wwwmobil.no Men jeg har et problem! Jeg kan ikke lage den enkle lille klikkbare linken en gang. Så kan noen si fort hvordan jeg kan lage en webside med kanskje en bakgrunnsfarge, og en klikkbar link? Og hvordan jeg får det på nett Takker for svar Du trenger ikke noe klikkbar lenke eller noe som helst på den sida. Du kan forflytte brukeren over til den sida du vil fra den sida med enkel adresse. Dette plasserer du melleom <head> og </head> i et dokument. <META HTTP-EQUIV="refresh" content="0;URL=adresse"> adresse=den adressa med vanskelig lenke feks kan index.htm eller .php se slik ut. <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/loose.dtd"> <html> <head> <title>Adresse.net - Flytter deg til riktig side..</title> <META HTTP-EQUIV="refresh" content="0;URL=http://adresse.net?vanskelig=as&s=s"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> Adresse.net - Flytter deg til riktig side.. </body> </html> Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Du kan også gjøre det så enkelt som å enten: 1: Hvis serveren har støtte for PHP, legge dette i en fil du kaller index.php: <?php header('Location: http://www.nyadressesomerkjempelang.com/'); 2: Hvis det er snakk om en Apache-server kan du også lage en .htaccess-fil som ser slik ut og legge i hovedmappa for domenet: Redirect permanent / http://www.nyadresse.com/ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hva med å prøve DOT.tk? Da kan du evt få adressen mobil.tk (hvis den ikke er tatt). Dette er en gratis redirect service, men det kommer et lite pop up vindu. Prøv f.eks: Min side (Highflyers.tk) Et par visdomsord om .tk-domener Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Vel, selv om .yk domener kanskje er dårlige, uduglige, trege og fule av reklame, så er det gratis. Har prøvd å lage en nå. Venter på den godkjennelsess e-posten. Takk for svar Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ikke at dette er topic, men jeg må innrømme at jeg har såppas med fordommer mot sider med .tk-domener at det gjør at jeg filtrerer dem ut. Tk-domener blir automatisk stemplet som useriøse i hodet mitt. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Ikke at dette er topic, men jeg må innrømme at jeg har såppas med fordommer mot sider med .tk-domener at det gjør at jeg filtrerer dem ut. Tk-domener blir automatisk stemplet som useriøse i hodet mitt. Det er du nok ikke alene om. Jeg forbinder det med cheezy CS klan sider og 9-13 åringer sine sider. Har faktisk aldri sett noe bra på .tk, men nå vet jeg ikke hvor bra det hadde vært om det hadde vært på et annet domene Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Venter fortsatt på denne bekreftelses e-posten. Har gått ca 2 timer. Veldig seriøst Endret 2. mai 2005 av jornan Lenke til kommentar
haarod Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 www.freewebs.com er ikke stort bedre Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Dette er en gratis redirect service, men det kommer et lite pop up vindu. Reklamen kan fjernes. Overraskende få som er klar over det. www.freewebs.com er ikke stort bedre Har noen sagt det? Lenke til kommentar
toak Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 moo.no er jo ganske grei da. www.moo.no > for registrering av adresser. feks; www.mobil.moo.no , hvis det ikke er tatt. tar deg 2 kalorier å sett opp.. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Mobil.moo.no er opptatt. Dessuten høres det nesten verre ut enn .tk.. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Hehe. Enig der. Moo.no høres litt teit ut. Men jeg har ikke fått noen e-post fra .tk enda. Kan de være så useriøse? Sier at e-posten sendes med en gang, men den kommer aldri. Er moo.no gratis? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) Men jeg har ikke fått noen e-post fra .tk enda. Kan de være så useriøse? Sier at e-posten sendes med en gang, men den kommer aldri. Er moo.no gratis? Husker jeg ventet lenge på samme mail jeg også, selv om det er en stund siden. hvaduvilsomikkeeropptatt.moo.no er vel gratis ja Endret 3. mai 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Takk, alle sammen. Har nå registrert meg på moo.no Min adresse er www.zmobil.moo.no Selv om moo.no ikke er det beste domene, så er det MYE bedre en .tk. På moo.no fikk jeg respons med en gang, og det var MYE lettere enn på .tk Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Ellers finnes jo co.nr. http://www.freedomain.co.nr/ Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 www.prv.no får: http://www.frittvalg.prv.no Ps. Du kan velge 5 domenenavn og alle er gratis. OBS. Koster penger å slette domenene hvis noen absolutt vil gjøre det. Lenke til kommentar
HMaster Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Problemet er vel ikke at .tk er useriøse, men at det blir tatt useriøst. Jeg bruker .tk for at jeg ikke gidder å investere i et skikkelig domene, men at folk skal huske adressen likevel. Bruker alltid direkte-URL når jeg linker. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 .TK er sikkeret som du sier, HMaster,litt seriøse, men det jeg har oppfattet er TOTALT useriøst. Har prøvd 2 ganger å få den e-posten, men den kommer ikke enda. Da får jeg et dårlig inntrykk av dem. Men det er gratis, og en kan ikke vente alt av dem da. Jeg gir med litt tid til, før de hanver i useriøs mappen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå