Gå til innhold

Ny mp3 spiller med god lyd!

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske forvirret her. Det er jo et klart faktum at harddisker ikke bør ristes og voldtas, slik som kan hende under en joggetur. Likevel uttrykker jo mange at de kan jogge med sine harddiskbaserte MP3-spillere. Er det løgner eller myter som svirrer her, har folk flaks eller løper noen rett og slett ganske forsiktig?

Tror det verken er en myte eller løgner som blir spredd på forumet...

Tenk på dette (bruker en iPod Mini som eksempel siden jeg ville anbefalt en):

Ipod Mini har en minnebuffer som holder på ca. 25min (kommer litt an på Bitrate) med musikk, og den bruker ca. 7 sekunder på å fylle dette minnet opp. Dvs. at en iPod Mini har diskaktivitet i 7 sekunder hvert 25 minutt!!

Vibrasjoner og støt fra jogging er heller ikke så kraftige at de vil påvirke de fysisk delene i en iPod, om du da ikke plasserer iPoden nede på leggen ;)

Har egentlig mistet oversikten over hvor mange ganger jeg har mistet den i gulvet nå, men har i alle falle to "bulker" nede på den. Jogger også i ny og ne med den.... konklusjon?? Den virker helt fint med sine 11 mnd. på baken!!

Jaså. Jeg var klar over at bufferminnet sørger for lite harddiskaktivitet, men jeg var langt ifra klar over at bufferminnet var stort. Det forklarer jo saken. Konklusjonen er likevel at jogging med MP3-spiller er et lite sjansespill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*skalvise*

Du sier du skal være vekke i to uker, og du skal ha med deg nok musikk til denne turen. Da ville jeg gått for en harddisk-basert spiller. Jeg tror hvertfall at jeg ville hatt glede av mer enn én GB med musikk på to uker.

Når det gjelder jogging kan det være en litt vanskelig problemstilling, man vil jo helst ikke bruke masse penger på en spiller, og så jogge den i stykker. Men jeg antar at du har en del fartstid på nettet. Tenk gjennom hvor mange foruminnlegg og/eller andre skriverier om harddisk-baserte spillere som har blitt ødelagt av jogging. Jeg for min del kan ikke huske å ha lest noe av den typen. Det jeg har intrykk av er at spillerne tåler mer enn folk forventer. Jeg har hvertfall lest utallige ganger om folk som har mistet spillerne sine her og der, og likevel har de virket etterpå. Så jeg vil tro en harddiskbasert spiller vil holde ut din jogging, spesielt hvis du fester den i en holder som festes i et belte (eller kanten på buksen/shortsen), da vil den henge nært hoften, som er den delen av deg som humper minst når du jogger.

Når det kommer til lyd vil jeg absolutt ikke anbefale noe av Koss, utallige grunner har blitt nevnt på forumet tidligere. Hvis du skal bruke spilleren til jogging, og ikke har planer om å kjøpe mer enn ett sett "høre-lurer", ville jeg gått for et skikkelig par plugger. Det er hvertfall en sikker vinner når det kommer til trening. Shure har en del bra her.

Ellers vil jeg ønske deg lykke til med kjøp av spiller ;)

Lenke til kommentar

hehe, WOW! Mye som hadde kommet siden sist gang jeg sjekket innom! :D

Vel, jeg har tenkt litt til, om kjøp av mp3 spiller i USA. De har vel et annet strøm system der? da kan det jo hende jeg må løpe fra butikk til butikk for å finne lader her i Norge. Kjører de ikke 110V i USA?

Når er det den sony spilleren kommer ut i Norge?

Der jeg går og trener nå, ser jeg noen få som bruker Ipod, både til styrketrening og kondisjonstrening. De har dem festet i beltet eller legger dem i lommen. Endel av dem har brukt den en stund nå, og derfor tror jeg mange her har rett at Ipod eller harddiskbaserte mp3 spillere generelt tåler det.

Nå er jeg egentlig litt usikker på hva jeg ender opp med. Men når jeg ser på lyttetiden til sony sin mp3 spiller, får det meg til å helde voldsomt over på den, om dette stemmer da. I tillegg har den radio, noe som kan være kjekt å ha. :hmm:

Lenke til kommentar
Zen Micro har jo også radio.

Sony har god bateri tid, men når det blir kaldt. Da holder de ikke

lenge :(

hmmm, ikke bra. Kommer til å bruke den endel ute også, men man kan vel ikke være sikker på om det gjelder for den nye som kommer ut?

Andre ulemper fordeler med harddiskbaserte og flashbaserte? Jeg trenger noe som kan gjøre meg sikker i mitt valg, liker ikke å kaste ut penger på noe som ikke er bra. :no:

Lenke til kommentar
kjøper du Zen Micro kaster du ikke penger på noe som ikke er bra.

Zen Micro har en så sinnsyk lyd kvalitet et jeg fikk sjokk første gang jeg fikk høre på den :D

Syntes ikke I-pod har så god lyd kvalitet...

Hvordan er lydkvaliteten i sony sine?

Lenke til kommentar
kjøper du Zen Micro kaster du ikke penger  på noe som ikke er bra.

Zen Micro har en så sinnsyk lyd kvalitet et jeg fikk sjokk første gang jeg fikk høre på den :D

Syntes ikke I-pod har så god lyd kvalitet...

Hvordan er lydkvaliteten i sony sine?

Sony har god lydkvalitet de også :thumbup: Zen Micro har den best lydkvaliteten jeg har hørt :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Euroline til 200 på Elkjøp. For å gi bort til noen som ikke hadde kommet til å kjøpe seg noen spiller.

Konklusjonen etter å ha testet den er at jeg langt foretrekker min Muvo TX. MEN jeg hadde langt foretrukket den Euroline spilleren framfor ikke noe.

Nå har jeg gode plugger (Sony MDR-EX71SL), og aner ikke hvordan de medfølgende er.

Du kan jo kjøpe deg en gromspiller med harddisk, og i tillegg kjøpe en billig flashbasert en her i Norge?

Og jeg er så enig med at Koss PortaPro ikke er noe særlig. Alt for grumsete bass. Hør på de Sony pluggene, så skjønner du hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Jeg synes bassen på PortaPro overdøver de andre frekvensene. Det blir bare murky, over hele linja. Har prøvd PortaPro mange ganger, og hver gang synes jeg de er like dårlige.

Om ALT du er opptatt av er bass, så synes du sikkert de er gode. Men om du gjerne vil høre distinkt diskant, styr unna, etter min mening.

Lenke til kommentar

Porta-pro har for mye grumsete bass hvis man aktiverer den typiske bass-økningsfunksjonen. Den slår jeg konsekvent av når jeg skal bruke porta-pro.

Jeg tror ikke alle de personene jeg møter på bussen om morgenen kan ta feil når 8 av 10 med store øreklokker bruker porta-pro. Lyden er bare helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke alle de personene jeg møter på bussen om morgenen kan ta feil når 8 av 10 med store øreklokker bruker porta-pro. Lyden er bare helt fantastisk!

Selvfølgelig kan alle de ta feil. Det handler bare om markedsføring. Det er ikke så mange som har hørt om Bayerdynamic, AKG og Sennheiser (ok, her er det vel en del). Og folk tror heller ikke på det at lyden faktisk blir mye bedre om man kjøper dyrere headset. Folk hører på venner, og venners venner. Og i 14-års alderen betyr bass gjerne mye mer enn de andre frekvensene, og det å kunne spille høyt er også meget kult.

Lenke til kommentar

Eh, er jo nettopp det som er poenget. Om bassen overskygger de andre frekvensene, så er og blir den dårlig uansett hva du gjør med EQ.

De har forresten PortaPro billigere enkelte andre steder.

Men om du lurer på å kjøpe PortaPro, så prøv dem iallefall først. De har prøve-eksemplarer på Elkjøp Karihaugen, og sikkert mange andre steder også. Ta med MP3 spiller og sett de på.

Endret av annie2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...