Gef Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg skal snart på ferie til USA og har tenkt å skaffe meg en mp3 spiller som jeg kan ta med. Ellers driver jeg å trener på sports club hvor det kunne vær greit å hatt en mens jeg jogger eller løfter vekter. Jeg har hatt flere diskman og walkman før ( ) men det som jeg har irritert meg over ofte, er at de gir så dårlig lyd. Jeg vil derfor forsikre meg denne gangen om at jeg får en skikkelig mp3 spiller med god lyd, og som kan ta nok sanger til en 2 ukers USA tur. Pris trenger dere ikke å tenke på, men ikke overdriv! Jo billigere, jo bedre Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Spilleren er i grunn uvesentlig når du skal ha bra lyd; du må heller bruke pengene på hodetelefoner. Skal du ha grom bass og generelt bra lyd bør du høre nermere på Koss PortaPro. Det er den jeg sverger til, og bra lyd er viktig for meg. Denne hodetelefonen er ikke så fin å se på, men lyd er viktigst Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Spilleren er i grunn uvesentlig når du skal ha bra lyd; du må heller bruke pengene på hodetelefoner. Skal du ha grom bass og generelt bra lyd bør du høre nermere på Koss PortaPro. Det er den jeg sverger til, og bra lyd er viktig for meg. Denne hodetelefonen er ikke så fin å se på, men lyd er viktigst Ok! Takk for fint og kjappt svar! Men disse headsettene sitter bra på om jeg jogger? Hvilken mp3 spiller vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Eg synest iPod mini er kjempegod til jogging ol. Den er lett, har 4-6 GB plass, og ser lekker ut. Ikkje den billigaste, men litt bør du koste på ein sånn sak. Til headset er eg enig med Snublefot om PortaPro. Veldig greit sett med god lyd. Ikkje dyrt heller. Sitter godt på hovudet (lugger riktignok litt). Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Eg synest iPod mini er kjempegod til jogging ol. Den er lett, har 4-6 GB plass, og ser lekker ut. Ikkje den billigaste, men litt bør du koste på ein sånn sak. Til headset er eg enig med Snublefot om PortaPro. Veldig greit sett med god lyd. Ikkje dyrt heller. Sitter godt på hovudet (lugger riktignok litt). Har hørt at volumet på Ipod ikke er så bra. At man ikke får den til å spille noe høyt, stemmer det? Jeg liker å høre på høy musikk og ha litt volum å gå på... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Tja, er jo ein smakssak, for min del er det nok, men om du liker det veldig høgt bør du i det minste teste ein før du eventuelt kjøper. Lenke til kommentar
AniWal Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) EU- versjonen av ipod spiller veldig lavt, men dette er en enkel sak å fikse. Hvis du bruker programmet gopod spiller ipoden mer enn høyt nok for de fleste. Skal du ha god lyd kommer jo det også an på kvaliteten på musikkfilen som ligger inne på spilleren. Og hvis du er ekstremt kresen så er det jo bare å investere i dyre hodetelefoner og en hodetelefon forsterker, men dette kan bli noe plundrete hvis du skal jogge osv. Endret 1. mai 2005 av AniWal Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kjøp deg en iPod Shuffle hvis du skal jogge/gymme! Hvis du skal på litt lengre tur, anbefaler jeg deg å kjøpe iPod mini eller iPod 20 GB/m clickwheel! Så kjøper du et par med Koss Portapro! Det er livstid-garanti på dem Lykke til Ha en god tur til statene da! Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Koss Sportapro er visst noe også.. trur de er ganske lik portapro men med bedre "feste" til hodet Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg vet ikke om jeg kan anbefale en harddiskbasert MP3spiller til jogging. Som med alle roterende medium er harddisken svært følsom for støt og vibrasjoner. Tenk på dette: En harddisk roterer med flere tusen rotasjoner pr minutt. Den har et skrive/lesehode som skal treffe et område på bare noen få micrometer. Avstanden mellom hodet og platen er bare en micrometer, og hvis de er borti hverandre er det området defekt. Det kan i verste fall ødelegge hodet også. Sats på en flashbasert spiller. Det er det som er best hvis man er i aktivitet. Jeg kan trygt anbefale sonys flashbaserte spiller. De har lang batteritid og plass til mer musikk pr MB enn standart flash-spillere. Se her for mer info. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Ja, du sier noe der. Har hørt det samme som du sier om harddisker som man løper rundt med, ikke noe bra. Den sonyen fristet må jeg si, jeg leser at den skulle komme i April, men jeg kan ikke finne den noen steder i Norge. Endret 2. mai 2005 av Gef Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Skulle ikke du til USA? Er det ikke billigere der? Hvis du drar til Oregon må du ikke betale moms på noe du kjøper. Da jeg var dær kjøpte jeg meg en Creative Zen 20G, og sparte 500,- Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Skulle ikke du til USA? Er det ikke billigere der? Hvis du drar til Oregon må du ikke betale moms på noe du kjøper. Da jeg var dær kjøpte jeg meg en Creative Zen 20G, og sparte 500,- Jo, men da får jeg ikke musikk på den i ferien. Men jeg får vel liten tid uansett til å høre på musikk der da jeg skal innom 6 byer. Så jeg tror nok jeg kjøper èn der Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg ville kjøpt Zen Micro jeg. Den har en suveren lyd kvalitet, hvis du da kjøper PortaPro kan du spille ganske høyt også Ikke noe problem å jogge med dem Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Du får armbånd til iPod shuffle!! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg ville kjøpt Zen Micro jeg. Den har en suveren lyd kvalitet, hvis du da kjøper PortaPro kan du spille ganske høyt også Ikke noe problem å jogge med dem Men når man betaler 2000 for en slik spiller, vil man vel at den skal vare en liten stund? Kjøper man en harddiskbasert spiller, vil levetiden bli begrenset hvis den utsettes for støt og store g-krefter. Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg er ganske forvirret her. Det er jo et klart faktum at harddisker ikke bør ristes og voldtas, slik som kan hende under en joggetur. Likevel uttrykker jo mange at de kan jogge med sine harddiskbaserte MP3-spillere. Er det løgner eller myter som svirrer her, har folk flaks eller løper noen rett og slett ganske forsiktig? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Å jogge med en harddiskspiller er en sjanse å ta. Tydeligvis er det noen som tar den sjansen, men man kan ikke bare komme tilbake til forhandler å kreve garanti hvis den havarerer. For å sette det i perspektiv: Det er ikke anbefalt å kjøre i 150 km/t på en kronglete vei med fjell på den ene siden, og fjære på den andre... noen gjør det allikevel, og det går bra noen ganger, men så kan det ganske lett gå galt. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg er ganske forvirret her. Det er jo et klart faktum at harddisker ikke bør ristes og voldtas, slik som kan hende under en joggetur. Likevel uttrykker jo mange at de kan jogge med sine harddiskbaserte MP3-spillere. Er det løgner eller myter som svirrer her, har folk flaks eller løper noen rett og slett ganske forsiktig? Tror det verken er en myte eller løgner som blir spredd på forumet... Tenk på dette (bruker en iPod Mini som eksempel siden jeg ville anbefalt en): Ipod Mini har en minnebuffer som holder på ca. 25min (kommer litt an på Bitrate) med musikk, og den bruker ca. 7 sekunder på å fylle dette minnet opp. Dvs. at en iPod Mini har diskaktivitet i 7 sekunder hvert 25 minutt!! Vibrasjoner og støt fra jogging er heller ikke så kraftige at de vil påvirke de fysisk delene i en iPod, om du da ikke plasserer iPoden nede på leggen Har egentlig mistet oversikten over hvor mange ganger jeg har mistet den i gulvet nå, men har i alle falle to "bulker" nede på den. Jogger også i ny og ne med den.... konklusjon?? Den virker helt fint med sine 11 mnd. på baken!! Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Du argumenterer bra Hr Andejeger. Men har du ALDRI vurdert sannsynligheten for at de bevegelige delene i Ipoden din skal bli ødelagte? Sjansen er hvertfall større enn hvis man har satset på en flashbasert spiller. Jeg vet jeg gnåler om dette. Ikke ta det ille opp, men jeg er svært kritisk til å bruke harddisk til G-utsatte aktiviteter. Selvfølgelig er sjansen for havari størst hvis harddisken er i bevegelse når den blir utsatt... Men det må være opp til den som skal kjøpe, og hans økonomi, om han skal ha flash eller harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå