Gå til innhold

Max overclock av P4? :D

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle gjerne hva visst hvor mye det var mulig å overklokke disse 2 pc'ene:

*

Intel Xeon 2,0 ghz (1 CPU)

768 RD-ram(400 mhz bus) Infineon PC800

Intel 845 chipset (tror jeg)

Geforce3 ti200 (dette er overklokket)

*

AMD AthlonXP 2000+

512 DDR-ram (266 mhz bus) TwinMOS

VIA 4-in-1 eller.no :smile:

Geforce4 ti4400

Jeg lurer på:

1. Hvor mye er det mulig å overklokke disse systemene? Uten veldig mye xtrautstyr slik som vannkjøling osv.

2. Hvor mye er vanlig og overklokke f.ex. Pentium4 prosessorer. Kom med dine speccs, og hvor mye du har overklokket!

3. Hva trenger man til å overklokke?

4. Ja jeg har sjekket overklokking.no.. Fant ikke noe særlig info der..

Jeg takker for ALLE svar!

- Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler jeg ikke på, men da har du i såfall et hovedkort med I860 (eller E7500 for dual-channel DDR) chipsett og jeg tror ikke det finnes noen overklokkerhovedkort med det chipsettet. Du er nokk nødt til å bytte prosessor også hvis du skal overklokke. 1,6GHz, 1,8GHz og 2,26GHz Pentium 4 er visst de beste prosessorne hvis du skal overklokke. Pentium 4 1,6 og 1,8GHz klarer vel mellom 2,3GHz og 2,8GHz. Pentium 4 2,26GHz har noen brukere av forumet her fått opp i 3,1GHz med luftkjøling.

Lenke til kommentar

Jeg skreiv opp 1,6GHz, 1,8GHz og 2,26GHz fordi disse har lave klokkedoblere, henholdsvis 16, 18 og 17. Dette gjør at man kan kjøre med høyere hastighet på systembussen, noe som fører ril høyere ytelse. En 2GHz @ 3GHz vil ha FSB på 150MHz, mens en 2,26GHz påp samme hastighet vil ha på ~176,5MHz. Så høy hastighet på systembussen forutsetter at man har et hovedkort som takler disse hastighetene og har låst hastighet på AGP og PCI-bussen, slik at disse ikke blir overklokket. Flere hovedkorte som er basert på Intels Pentium 4 chipsett støtter dette.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-10 14:05, Fredrik^- skrev:

Hei!

Jeg skulle gjerne hva visst hvor mye det var mulig å overklokke disse 2 pc'ene:

*

Intel Xeon 2,0 ghz (1 CPU)

768 RD-ram(400 mhz bus) Infineon PC800

Intel 845 chipset (tror jeg)

Geforce3 ti200 (dette er overklokket)

[...]

Intel Xeon er laget for servere på storre arbeidsplasser, så det er nokså naturligt at den ikke en klokkes... Men det er sikert mulig men det er vel lite sansynligt...

Lenke til kommentar

P4-2,2@3,67499

Altså, - P4 2,2Mhz har vært klokket til 3,67499Mhz. Det vet vi, - det finns sikkert flere resultater vi ikke kjenner.

Det var svar på spørsmålet. Men du får det nok ikke til med original boxed kjøler.

:razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...