Gå til innhold

Gal araber. Syke kjøreskills!


Overguard

Anbefalte innlegg

.........veien der nede er varmere en her og da blir di og glatter for det er gjerne et " lag" med gummi oppå veien........

 

Hmmmmm, tror du skal regne ut den teorien en gang til.

 

Har du noen gang sett på Dragracing?? Hva er det de gjør før start??

Det kan jeg fortelle deg. Når de tar en "Burnout" er det ikke for at det skal se kult ut.

Dette gjør de for å varme opp dekkene og asfalten pluss at det blir liggende et lag med gummi oppå asfalten etter burnout.

Dette gjøres kun for å få bedre grep.

Med andre ord, jeg får ikke den teorien din til å stemme i det hele tatt. :hmm:

Nå skal du huske på at det forskjell på dekkene her. De som brukes i dragracing er laget for å operere ved mye høyere tempraturer. Dekkene man bruker i F1 er ved riktig tempratur svært klissete og gir særdeles godt grep. For å oppnå denne effekten må dekken varmes opp svært mye. Denne effekten ser vi ikke på vanlige dekk av den enkle grunn at de rett og slett ikke tåler det og skal i tillegg vare lenger enn et F1-løp. Å dermed trekke inn dragracing har liten hensikt. De bruker ganske sikkert helt andre dekk enn oss vanlig dødlige.

 

Forøvrig vil jeg ikke påstå de har syke evner. Det går mer på flaks enn evner og det har vi sett flere ganger.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå skal du huske på at det forskjell på dekkene her. De som brukes i dragracing er laget for å operere ved mye høyere tempraturer. Dekkene man bruker i F1 er ved riktig tempratur svært klissete og gir særdeles godt grep. For å oppnå denne effekten må dekken varmes opp svært mye. Denne effekten ser vi ikke på vanlige dekk av den enkle grunn at de rett og slett ikke tåler det og skal i tillegg vare lenger enn et F1-løp. Å dermed trekke inn dragracing har liten hensikt. De bruker ganske sikkert helt andre dekk enn oss vanlig dødlige.

 

Forøvrig vil jeg ikke påstå de har syke evner. Det går mer på flaks enn evner og det har vi sett flere ganger.

Nå tok jo du dette veldig bokstavelig da. Ville bare forklare hvordan gummi og asfalt fungerer sammen.

Jeg er fullstendig klar over at dragracing ikke kan sammenlignes med vanlige biler.

Prøv å se sammenhengen mellom det jeg quota fra FtZ- og det jeg skrev. Han mener at slètt asfalt gir dårligere tak i sammen med at det er en gummihinne oppå.

I teorien får man best tak gummi mot gummi, ikke sant? Dette er jo logisk (og, det er logisk å forstå at det jeg skrev var et eksempel :thumbup: ).

 

 

Ontopic: Disse folka har ikke skill's. Vil heller kalle det for flaks.

Har sett et annet klipp hvor det ikke går fullt så bra. Her krøller de bilen rundt en stolpe og jeg tviler på at de som satt inni hadde det så godt.

 

Here goes.

 

Prøv å slipp disse morroklumpene ut på norske svingete vinterveier og se hvor lenge de holder seg der. Vil gi dem max 5 min. før jeg må henter traktoren for å slepe dem opp. :p

Lenke til kommentar
dette er jo en del av en lengre serie med filmer tror jeg , har i vertfal sett flere filmer fra samme "happening" noen ganger så går det ikke like bra med bilene

 

en ting man og skal huske på er at veien der nede er varmere en her og da blir di og glatter for det er gjerne et " lag" med gummi oppå veien , bare kjenn på veien med skoen en gang du er i varmere strøk , det er og finere blandin i asvalten en her i norge da vi har meget grove asvalt pga piggdekk

Så du dekkene på bilen de brukte? Mopeden min har bredere dekk enn det der. Pluss at dekkene de brukte var sikkert fine og nedslitte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...