Gå til innhold

Gal araber. Syke kjøreskills!

Overguard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er jo en del av en lengre serie med filmer tror jeg , har i vertfal sett flere filmer fra samme "happening" noen ganger så går det ikke like bra med bilene

en ting man og skal huske på er at veien der nede er varmere en her og da blir di og glatter for det er gjerne et " lag" med gummi oppå veien , bare kjenn på veien med skoen en gang du er i varmere strøk , det er og finere blandin i asvalten en her i norge da vi har meget grove asvalt pga piggdekk

Lenke til kommentar
.........veien der nede er varmere en her og da blir di og glatter for det er gjerne et " lag" med gummi oppå veien........

Hmmmmm, tror du skal regne ut den teorien en gang til.

Har du noen gang sett på Dragracing?? Hva er det de gjør før start??

Det kan jeg fortelle deg. Når de tar en "Burnout" er det ikke for at det skal se kult ut.

Dette gjør de for å varme opp dekkene og asfalten pluss at det blir liggende et lag med gummi oppå asfalten etter burnout.

Dette gjøres kun for å få bedre grep.

Med andre ord, jeg får ikke den teorien din til å stemme i det hele tatt. :hmm:

Edit: Og, glemte en vesentlig ting til, grov asfalt gi mye dårligere "grip" enn glatt, jevn asfalt.

Jo mer kontaktflate et dekk har, jo bedre feste.

Eneste måten teorien din kan stemme er hvis det kommer litt regn der nede, dette fører til såpetendenser der.

Det som skjer da er at bakken er så tørr at den klarer ikke å ta til seg vann, og som du sier, med en gummihinne over asfalten vil ikke vannet ha noen mulighet å trenge gjennom. Dermed får man det som kalles vannplaning.

Akkurat denne form for vannplaning kan man opplever her hjemme også, prøv å kjør med bil, lastebil, motorsykkel på nylagt asfalt mens det regner. Har prøvd alle delene, og kan med trygghet si at dette er noe av det verste jeg har opplevd. Er som å komme fra godt grep til speilis. (Kan nevne at jeg har setirfikat til: A BE CE og DE, så erfaringene er der).

Endret av ED209
Lenke til kommentar

Syke kjøreskills er vel å ta i litt?

For de som ikke vet hva som bedrives er dette altså måten sjeiker i arabia med altfor mye penger morer seg på lørdagskveldene.

Kjøp en helt ny Toyota Carina, send den til noen som kan dytte inn alt mulig i motoren. Gi gass, sving og håp på det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...