Gå til innhold

Ukjent kontakt på HK (rookie-spm)

Anbefalte innlegg

Hei!

Søkte litt rundt, men fant ikke noen motherboard-forklaringer som kunne hjelpe meg med dette.

Jeg driver i utgangspunktet å sjekker ut en skjermvisning som hoster. Prøver å koble fra enheter for å se om det er PSU´en osv.

Så kom jeg over en 6-pins sak ved siden av 20-pinnern i hovedkortet. Jeg fant også en 6-pins kobling fra PSU´en (merket P2) som ser ut som den hører hjemme på førstnevnte. Se bilder.

Er det noen som kan hjelpe meg med hva dette er? Skal kontakten være koblet i? (Og kan evt mangel på dette gi problemer med strømtilførselsen?)

Og videre: Om noen av dere har noen linker i hodet til sider som har kart over motherboards, komponenter osv som gjør at jeg senere kan finne ut slikt selv, så hadde det vært supert!

Ellers skal jeg nok med tid og stunder klare å finne bra sider selv også.

Mvh, Eirik

post-24-1114965357_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som en ( av de to ) strømtilkoblingene på

et AT hovedkort. Hva slags hovedkort er det du har?

Jeg har sett noen merkepcer som har en slik har en

slik ( jeg skjønner egentlig ikke hvorfor, ATX-strøm-

tilkoblingen burde klare mer enn PSUene klarer å

levere ) de pleier å bli kalt Aux Power el.l.

Lenke til kommentar

Brukte CPU-Z og fant følgende info:

Chipset

------------------------------------------------------------------------------

Northbridge Intel i850 rev. A3

Southbridge Intel 82801BA (ICH2) rev. 4

Og dette sier kanskje også noe:

DMI Baseboard

-------------

Baseboard #1

vendor DFI

model WT70EC

revision unknown

serial unknown

Det lukter strømtilkobling av det, ja, men jeg kan for lite til å bare koble i slike kontakter uten grundig forundersøkelser. :)

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar

Jeg husker for 10-12 år siden da jeg montere min første pc.

Da så jeg en ledning som jeg ikke viste var den var til.hmm tenkte jeg og plugget

den inn i lignende inntak på hk. koblet på strømkontakt og startet maskinen. og mens jeg da startet maskinen så fulgte jeg med av en eller annen grunn med på den ledningen jeg hadde koblet på. plutselig så ser jeg røyk komme opp fra inni maskinen og ser på den ledningen jeg hadde koblet på..all plastikken som var rundt den ledningen smeltet. :!: Sånn gikk det med min første maskin som jeg bygget selv.spesielt sånne feil lærer mann av. :dribble:

Maskinen virket videre etter det men sånt skjer når mann tror mann har peilingen.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...