Gå til innhold

Pakke fra komplett tapt etter 20 dager?


Anbefalte innlegg

Hei. Bestile et koss headset den 10 april. Alt gikk etter planen helt til pakken ble stående på omlastingsterminalen, der har den stått siden 12april ifølge sporingen til posten. Den 14 fikk jeg hente lapp, lykkelig trodde jeg at pakken hadde kommet, men så feil kan man ta. Ifølge hun som stod bak disken så hadde pakken ikke kommet. jeg spurte hvorfor jeg hadde fått hentelapp nå pakken ikke var der. Hun svarte at det hendte en gang i blant at leveringslappen kom før pakka og at pakke ville komme senest 2 dager etter. Har vært der et del ganger siden den gang, men den pakka har vi ikke sett. Så jeg lurte på om den var "tapt" eller når man eventuelt kan regne den for tapt? og hva skal jeg gjøre om det viser seg at den er det? Eller kan posten ta så lang tid? Har handlet ganske mye fra nettet og komplett men har alldri opplevd noe lignene.

Om den er tapt skal jeg da hendvende meg til posten AS. eller komplett?

 

På forhånd takk for all hjelp.

Mvh Espen

 

Sporingsinformasjon

 

PS: var ikke helt sikker på om dette er riktig kategori, men syns denne passet best.

Om den er feil postet så si i fra, så kan sikkert en snill moderator flytte den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten anser pakken som borte for godt dersom den ikke dukker opp innen 1 mnd. Ring kundeservice til Posten på 810 00 710, og de vil registrere en etterspørsel etter pakken. Men det er avsender som må rette et eventuelt erstatningskrav mot Posten.

 

Dersom du har forhåndsbetalt pakken hos Komplett med Visa, er jeg sikker på at Komplett vil sende deg et nytt produkt, og så tar de saken med erstatning fra Posten.

 

Har du fått sendt pakken i postoppkrav, kan du vel bare bestille på nytt. Skulle pakken likevel dukke opp (noe som er tvilsomt etter så lang tid), kan du bare benytte deg av angrefristen. Men det er sikkert lurt å kontakte Komplett så blir dere sikkert enige om en løsning.

Lenke til kommentar

Får håpe det ikke er en "VISA pakke" (betalt/ reservert på konto), muligens sende avsender (Komplett) en mail om problemet.

- Posten er ansvarlig for varen og må erstatte den, avsender pakker ny og sender på Posten sin regning.. - spørs hvor lenge Posten skal / "kan" "gjennomsøke" siste kjente adresse for pakken (omlastingssentralen), vel to uker fra 13. burde være rikelig...

Lenke til kommentar

Det du skal gjøre er å ta kontakt med Komplett. Ettersom det er de som har sendt pakken, er det kun de som kan sende inn krav om erstatning.

 

Hvis du har et spesielt ønske om å ringe rundt uten mål og mening for å klage, kan du selvsagt ringe Posten bare for å få beskjed om at komplett må ta kontakt med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...