C. Alshus Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hvordan virker dette? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Du får pakken tilsendt til postkontoret og en pakkeseddel/regning i posten. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Du må betale når du henter pakken på posten for å få den ut. Lenke til kommentar
Leeson Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Du bestiller noe til postoppkrav. En pakken blir sendt til ditt nærmeste postkontor, hvor du må komme og betale for den før du får pakken. Så sender posten pengene tilbake til bedriften(eller hvor du bestilte den fra). Det er et veldig greit system hvis du handler hos seriøse forhandlere. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Slik fungerer postoppkrav: - Sender fyller ut en blankett som limes på pakken. Her fylles inn mottakers adresse, beløp som skal betales, samt kontonummer som pengene skal settes inn på. - Sender bringer pakken til et postkontor. Vanlig porto + postoppkravsgebyr på kr 44,- betales. (Dersom mottaker skal betale porto må dette altså på forhånd inkluderes i beløpet som skrives på blanketten.) - Posten frakter pakken til mottakers postkontor. Melding sendes til mottaker om at pakke må hentes. - Mottaker må betale beløpet som står på blanketten for å få utlevert pakken. Beløpet overføres til senders konto. LeD Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
LeD Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 14:15, Leeson skrev:Det er et veldig greit system hvis du handler hos seriøse forhandlere. Mellom "seriøse" aktører er jo faktura en greiere måte å betale på. Postoppkrav er vel best egnet når selgeren ikke vet hvor seriøs du er... LeD Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei C. Alshus! Forklaring til lEd er riktig.. Det vart nemt at postoppkrav var ei veldig god løysning om ein handla med seriøse forhandlarar. Vel,med seriøse forhandlarar liker eg å betale på forskudd.Slik at eg slepper å betale oppkravs gebyr til Posten.Spesielt om eg skal handle små produkt (lite kvanta). Men,forbrukerombodet liker ikkje heilt denne "ordninga"... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 14:34, Mr.Hassan skrev:Men,forbrukerombodet liker ikkje heilt denne "ordninga"... Trodde liksom det var meninga at forbrukerombudet skulle være på *vår* side jeg Om jeg skal rate de måtene jeg kan betale på så blir det: 1. Visa 2. Kreditt (faktura følger med i pakka) 3. Forskudd 4. Postoppkrav Betaler selvsagt ikke forskudd til selgere jeg er usikre på, men du er liksom ikke så redd for å bli svindla av Multicom osv :wink: Selv om oppkravsgebyret ikker er spesielt stort så er det ganske så irriterende å betale et helt unødvendig gebyr. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Hei Anders! Ein fra Microplex hadde svart her på foruemet om kvifor dei ikkje gjekk ann å betale med visa.Spesielt når folk av og til handla små produkt.. Blir dyre skruer om du "bare" handler noen thumbscrees for eksempel.. Da var litt av grunnen gamalt system dei brukte,men som dei dreiv å opgraderte. Og at dei hadde fått negativ tilbake melding fra forbrukerombodet... (har ikkje link til posten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå