FredrikFredrik Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg er i ferd med å kjøpe en veteranbil, en DAF 66 for 2000,-. Problemet er at det ikke er noe vognkort i bilen. Får jeg nytt vognkort når jeg omregistrerer bilen? Må jeg ha det gamle vognkortet med meg? Jeg har snakket med biltilsynet, og de har fortalt meg at bilden er EU-godkjent. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har gjort den tabba en gang selv... Viste seg at bilen ikke var han som sa han eide den, men sønnen hans... (som for øvrig er knarker og torpedo) Endte med at jeg blei trua med at han skulle komme på døra mi med balltre og ta ribbeina og kravebeina mine.... (noe jeg har klart selv nå... (kommer egen tråd om dette på MC)) Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Vel......Denne bilen selges heller ikke av den egentlige eieren. __Faktisk har bilen hatt tre eiere den siste tiden, uten at bilen er omregistrert. Forklaringen her var at de alle tre er kamerater som bor utenfor byen. Jeg snakkte med biltilsynet, og de sa at det bare var å komme for å få et nytt vognkort gratis. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Bare pass på at ingen kommer med et gammelt vognkort senere og krever bilen tilbake. Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 2. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2005 Hmm..... Det hadde vært litt surt ja. Men det er vel det nyeste vognkortet som er gyldig? Dessuten har jeg jo salgsmeldingen med selgers underskrift. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Det vognkortet som er registrert tidligst er vel alltid det som er gyldig. Bilen kan jo for alt alle vet ha blitt stjålet for 10-20 år siden. Salgsmelding fra en som har solgt en stjålet bil tviler jeg på at er gyldig. Sier ikke at den er stjålet, men man kan aldri vite nå om dagen. Edit: Nå vet ikke jeg stort om dette, men lufter bare det som er logisk i min verden. Endret 2. mai 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Sier meg enig med Goophy jeg Sjekk med den/de som står som står som eiere nå du... Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Da har jeg kjøpt bilen Før jeg kjøpte den snakket jeg med han som bilen står registrert på. På vei hjem på ferja traff jeg en kar som kjente igjen bilen, og han kjente til karen som solgte den. Jeg fikk bekreftet at han var en skikkelig kar. En smule merkelig, men han drev ikke og lurte folk. Da jeg tidligere i dag skulle omregistrere bilen, viste det seg at jeg trenger vognkort del 2 for å få den omregistrert. Jeg ringte til eieren, men han visste ikke om han hadde noe del 2. Nå må sannsynligvis han dra inn til biltilsynet (en dagstur for han) for å få nytt vognkort, for så å gi det til meg. Ikke mye fleksible de i biltilsynet, må jeg si. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Nei, de er temmelig trangsynte når det gjelder det meste, det har jeg selv erfart et par ganger. Gratulerer med ny bil da. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Gratulerer med ny bil. det med vognkort del2 er pga. de nye vognkortene, de skal være mye mer sikrere. Ingen kan registrere en bil innen EØS området uten å ha pin koden på del 2.. Dette for å gjøre det litt vanskligere for langfingrede.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå