Knut Arne Vedaa Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kan noen anbefale et trådløst nettverkskort som vil fungere på en gammel PII 300 MHz maskin? (Ser for eksempel at Linksys WMP54G spesifiseres til å kreve minst 500 MHz prosessor?) Mvh. Knut Arne Vedaa Lenke til kommentar
knut Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Grunnen til at de spesifiserer det på den måten er at PCI-kortene trenger PCI 2.2 slotter. Jeg vil anbefale deg å få en ethernetklient (f.eks. Asus WL-330g https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18906 ) En ethernetklient kobles til nettverkskortet via en vanlig nettverkskabel. Når den først er satt opp trenger du ikke programvare til den. WL-330g har også en USB-kabel for strøm slik at du ikke trenger en ekstra strømkontakt. Lenke til kommentar
Knut Arne Vedaa Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Ok. Hvordan finner man ut om hovedkortet støtter PCI2.2? Og ville et trådløst USB-interface vært et alternativ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Så lenge hovedkortet støtter den type kort, kan du ingorére grensen på "500 MHz". En celeron på 500 MHz er mye dårligere enn en PII på 300 MHz. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Og ville et trådløst USB-interface vært et alternativ? Har 3COM USB "trådløs" på en P4 laptop på huset, får beskjed fra 3com (på maskina) at en ikke får maks speed da maskina mangler USB2 - har 54G trådløs router og USB "pinne". Får samme hastighet på "ADSL-speedometer" både trådløs og med kabel (1000 NGT linje) - ville kanskje senka internt nett mellom egne maskiner.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Ok. Hvordan finner man ut om hovedkortet støtter PCI2.2? Og ville et trådløst USB-interface vært et alternativ? Jeg tror du finner det ut ved å kjøre AIDA eller Sisoft Sandra. Det er et fint alternativ, det gjør det også lettere å plassere antenna bra. USB 1.1 = 12 Mbit/s WLAN (b) = 11 Mbit/s Forøvrig så tror jeg også at du fint kan ta den minimum CPU grensa med en stor klype salt. Jeg har til og med fått det 54Mbit/s WLAN-kortet mitt til å fungere på en gammel bærbar Pentium 120MHz. Lenke til kommentar
Knut Arne Vedaa Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 USB1.1 er 12 Mbps mens USB2.0 er 480 Mbps. Følgelig er 12 Mbps lavere enn 54 Mbps som du får fra ruteren, men antageligvis mer enn nok til internett. Så spørsmålet: hvordan finne ut om en gammel maskin har USB2.0? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå