Bøgge Bakken Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Jeg klarer ikke helt og bestemme meg hvor hva jeg skal velge. Intel begynner og bli "billig", men AMD har jo stort set hvert overlegen på Ytelse/pris. Kjøling skal ikke bli noe problem. Har en ny Vapochill som skal ta seg av det. Valget står mellom et AMD system og et Intel system, men er ikke sikker på hva som er best. På et AMD system tenkte jeg og bruke et Epox 8K3A+ med en XP 1400+ prosessor. Har ikke så lyst til og styre med opplåsing av prosessor og har tenkt å FSB overklokke. Tenke da å kjøre en veldig høy FSB men er redd for at PCI/AGP bussen skal bli for høy. Kan man låse disse bussene til standard hasdighet eller må jeg bruke diviterer (Hvilken dividerer er det på kortet). Intel er jeg litt mer usikker på. Tenke på en billig NW (Den jeg for råd til) og et Asus P4S533. Siden P4 er multiplikator låst så er det bare FSB som kan justeres. Har dette korte samme mulighet som Abit kortet til å låse PCI/AGP buss? Ram blir sansynligvis en Corsair brikke. Hvem det blir er jeg ikke sikkker på. Tar gjerne mot tips til andre forsalg også. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Sykt å handle vapooverkill, og ikke ha råd til noe skikkelig hardware. Siden du har vapoen ville jeg ha gått for p4, fordi da kan du virkelig tyne max ut av den. en 2135 mhz (eller hva det er) skal nå fikse 3.0-3.2 ghz, og det kan ikke noe amd knekke. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 14:02, JohndoeMAKT skrev:Sykt å handle vapooverkill, og ikke ha råd til noe skikkelig hardware. Siden du har vapoen ville jeg ha gått for p4, fordi da kan du virkelig tyne max ut av den. en 2135 mhz (eller hva det er) skal nå fikse 3.0-3.2 ghz, og det kan ikke noe amd knekke. Vis du skal kjøpe en Pentium 4 2 GHz eller mer så begynner det og bli dyrt. Lenke til kommentar
SmyGen Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Siden du har vapochill er det ikke tvil om at du bør velge Intel p4. Gjerne 2,26 GHz da denne er den billigste P4 med 533 MHz buss. Regner med at du da har råd til en 2,26 siden du har vapochill til 6400,- Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Blir litt dyrt. Vil ike bruke altfor mye penger på dette systemet. Reiner med om et halvt-års tid så er på både Hammer, DDRII og serial ATA på markedet. Vapochillen kan jeg forsatt bruke når dette kommer. Bare og kjøpe et nytt kitt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Bøgge Bakken Om ikke eg tar feil så liker du å tyne systemet ditt max, Da mener eg at en p4 er bra til det formålet. Men nå er eg ikke noen overklokkings fan, Men eg leser mye her inne om hva dere klarer å tyne ut av de små plastic/silikon brikkene. (er ikke sikker hva de er laget av) Om ikke eg husker feil så er det en her inne som har klart 3.1GH på en p4. Kjetil Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 prøv ein p4 1.8 som er ganske billigt å press den over 3ghz Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 ser her du så finner du nok ut av hva vapochill er! http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...hill/index.html Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Trur det blir dette. Vis du mener har bedre forslag så kom med dem (+-35000 KR). * Intel Pentium 4 1.8 GHz Boxed PC400 * Asus P4S533 * Crucial PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5 6ns Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå