Gå til innhold

Installere VLC i SuSe

Anbefalte innlegg

Skal installere VLC, men reagerer på at man må installere 38 forskjellige libaries før man kan installere spilleren. Er utrolig mye slit å sitte å installere pakke for pakke.

Lurer derfor på om det er en lettere måte å gjøre det på? Trodde VLC var kjent for at man ikke skulle trenge ekstra codecs o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvem/ hvor står det at man må installere 38 liberies før man installerer VLC? tviler egentlig på at det er riktig. tenkte at jeg selv skulle installere VLC i Linux, men det har gått i glemmeboka.

Lenke til kommentar
hvem/ hvor står det at man må installere 38 liberies før man installerer VLC? tviler egentlig på at det er riktig. tenkte at jeg selv skulle installere VLC i Linux, men det har gått i glemmeboka.

Om jeg ikke tar helt feil står det noe om det på sidene dems, samtidig som det kommer opp en advarsel om det når pakken prøves å installeres med YaST.

Lenke til kommentar
Yum klarte heller ikke installere vlc, og gidder ikke stresset med å ta det manuellt.

Hvis du har lagt inn repos fra freshrpms, skal det fungere. Pakka der heter ikke vlc, men videolan (eller noe sånt). Da jeg hadde fedora brukte jeg apt-get til å installere programmer, så jeg husker ikke helt hva du skrev for å søke etter pakker i yum. Med apt-get kan du installere grafisk interface for å søke etter pakker:

apt-get install synaptic
synaptic

EDIT: Så freshrpm sin pakkeliste, de kaller den for videolan-client. Prøv yum install videolan-client, vel og merke hvis du har lagt til freshrpms-repo's i yum.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...