ZerBox Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Skal installere VLC, men reagerer på at man må installere 38 forskjellige libaries før man kan installere spilleren. Er utrolig mye slit å sitte å installere pakke for pakke. Lurer derfor på om det er en lettere måte å gjøre det på? Trodde VLC var kjent for at man ikke skulle trenge ekstra codecs o.l. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Ikke noe veldig kjent med suse, men har du prøvd å installere gjennom yast? Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 hvem/ hvor står det at man må installere 38 liberies før man installerer VLC? tviler egentlig på at det er riktig. tenkte at jeg selv skulle installere VLC i Linux, men det har gått i glemmeboka. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 hvem/ hvor står det at man må installere 38 liberies før man installerer VLC? tviler egentlig på at det er riktig. tenkte at jeg selv skulle installere VLC i Linux, men det har gått i glemmeboka. Om jeg ikke tar helt feil står det noe om det på sidene dems, samtidig som det kommer opp en advarsel om det når pakken prøves å installeres med YaST. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Sleit med det samme i Fedora C3. Yum klarte heller ikke installere vlc, og gidder ikke stresset med å ta det manuellt. Endte med essential codec-pakken og mplayer. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Yum klarte heller ikke installere vlc, og gidder ikke stresset med å ta det manuellt. Hvis du har lagt inn repos fra freshrpms, skal det fungere. Pakka der heter ikke vlc, men videolan (eller noe sånt). Da jeg hadde fedora brukte jeg apt-get til å installere programmer, så jeg husker ikke helt hva du skrev for å søke etter pakker i yum. Med apt-get kan du installere grafisk interface for å søke etter pakker: apt-get install synaptic synaptic EDIT: Så freshrpm sin pakkeliste, de kaller den for videolan-client. Prøv yum install videolan-client, vel og merke hvis du har lagt til freshrpms-repo's i yum. Endret 2. mai 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg har samme problemet. Får advarsel om det er mange bibliotek smo må installeres på forhånd. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Jeg har samme problemet. Får advarsel om det er mange bibliotek smo må installeres på forhånd. VLC bruker vel GTK? Så i SUSE må du installere alle GTK-bibliotekene siden den ikke har dem fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå