Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig singal, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg har et 802.11g+ nettverk, med nettverskort(D-Link). Signalet er på rundt 70%, og det samme er kvaliteten. Trass i dette faller det til stadighet ut. Hva gjør jeg?

Har vurdert å kjøpe en repeater, men vil dette løse problemet? Har dere forslag på hvilke jeg bør kjøpe, og erfaringer? Håper noen tar seg tid til å svare, for dette begynner å irritere med :(

Endret av christian1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god del routere har mulighet for å stille senderstyrken på radiodelen. Hva med å kjøre denne på "full guffe"?

Evt. prøv å plasser antenne® så høyt og fritt som mulig - det kan faktisk gjøre underverker i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar
Hvilken router har du?? Har hatt mye problemer med D-link på de nettverk som jeg har satt opp..samme symptomene som du nevner...grei signalstyrke men er ustabilt som fy! bytt til 3com !!!

Jeg har en 3com OfficeConnect Wireless 11g 3CRWE554G72 med firmware Version 1.02.15. Jeg benytter både D-link DWL-510 og CNet CWP-854.

Har ikke stabilt nett. ADSL forbindelsen går ned av og til, men selv om ruteren virker helt død når jeg prøver å nå den via browseren, svarer den på ping. Etter en stund kommer nettet opp igjen. Dette skjer ofte når det søkes etter servere for CS:Source. Etter at listen har kommet opp, tar det ofte en stund før man kan få opp forbindelsen, i størrelsesorden ett minutt. Problemet er der selv med bare et stk PC som står ca 2,5m fra ruteren med link kvalitet 100%, signalstyrke over 95% og støy rundt 35% (Rapportert fra Ralink wireless utility). Windows rapporterer signalstyrken til Excellent.

Hvis jeg prøver ping -t mot ruteren får jeg stort sett svartider <1ms med for hver 62 ping (tror jeg) blir svartiden mer enn 1000ms. Det går stort sett bra, men man merker at en del spill lagger av og til. Det er særlig merkbart når det spilles UT2004 på 4-5 PCere på lanet, men det er vel kanskje uansett litt i overkant av hva man kan forvente :). Før jeg oppgraderte firmware på ruteren var det helt håpløst.

Hvis jeg får ånden over meg skal jeg strekke kabel...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvilken router har du?? Har hatt mye problemer med D-link på de nettverk som jeg har satt opp..samme symptomene som du nevner...grei signalstyrke men er ustabilt som fy! bytt til 3com !!!

Ikke bare, bare med d-link, nei. Fungerer fint med blant asus sine produkter, men det er et sant hel.... å få til å fungere med intel sine w-lan kort som brukes i bærbare. Har hatt 3 forskjellige laptoper med dette kortet som har vært utsabile mot aksesspunktet - DLINK 624+.

I helgen har jeg lånt en gammel sliten Jensen trådløs router - den fungerer som bare juling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...