Muffinman Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 I februar kjøpte jeg en cpu hos nevnte Webshop grunnet at de var den eneste shopen som hadde den i utvalget sitt. Når den endelig kom, viste det seg at salgsprospektet var feil, og cpu`en som kom var ikke den jeg skulle ha. Den ble tilbakesendt, med lovnad om pengene tilbake. Først i juni kom det dettende en kreditnota på beløpet. Jeg la kontaktet umiddelbart Nordata om hvordan jeg skulle forholde meg for å bruke beløpet på kreditnotaen som delbetaling for en ordre, og fikk til svar at det var bare å bestille, så ville beløpet bli fratrukket oppkravs-summen. Jeg la øyeblikkelig inn bestillingen min, og merket for sikkerhets skyld ordren med "kreditnota nr.xxxxx". Ordrebekreftelsen var datert 17. juni 2002, og jeg sendte den umiddelbart i retur slik som det kreves for at ordren skal være gyldig. Har ikke hørt noe fra dem siden, og i dag 10. juli 2002 etterlyste jeg varene mine...og da kom det dettende en autoreply som lød som følger: "NorData AS som har styrt NorData.net er avviklet. Ingen bestillinger og forespørsler vil bli behandlet foreløpig. Nettsiden vil etterhvert bli tatt over av et annet firma. Hvis det gjelder penger til gode og gjeld fra NorData AS må de sende inn krav til bobestyrer. Hvis det gjelder reklamasjoner må de ta kontakt med et av de norske kontorene for de produsentene det gjelder." Her kan det se ut som om gutta boys i NorData har ant hvilken vei det har gått, og ventet i det lengste med å sende meg kreditnotaen min. Det at den i tillegg kom sendende like før at selskapet gikk dukken og at det ikke ble opplyst om noe som helst når jeg henvendte meg til dem, lukter av godt gammeldags lureri. Jeg unnlater å nevne navn i inlegget mitt, men vær trygg på at jeg skal sjekke hvem som står bak evt. nye nettbutikker før jeg handler hos dem... Synspunkter, noen? Lenke til kommentar
EggePromp Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Er de konkurs, så er det tvilsomt om du ser de pengene igjen. Hvis et annet firma tar over webshopen kan du trolig kreve penger av dem. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2002 Legg merke til at autoreplyen ikke inneholdt kontaktinformasjon på bobestyrer, ei heller identiteten til denne. Var nettopp inne på sidene deres, og ingenting der skulle tilsi at noe som helst skulle være avviklet. Her burde det selvfølgelig ligget informasjon til kundene som evt måtte ha noe til gode. Jeg gremmes... Kult nick, forresten, Eggis:-)! Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Quote: Den 2002-07-10 14:14, EggePromp skrev:Er de konkurs, så er det tvilsomt om du ser de pengene igjen. Hvis et annet firma tar over webshopen kan du trolig kreve penger av dem. Firmaet som evt. tar over kommer ikke til å stå ansvarlig. Kravene må rettes til bobestyrer, men jeg tipper det er andre som står lengre fremme i køen (staten f.eks.) Lenke til kommentar
SpeedIT Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Her spiller det ikke noen rolle hvem som står "først" i køen. Saken er den at ved konkurs, har selskapet 0,- i kapital, og det er ikke dem som betaler eventuelle utestående beløper. Det er her lønns og garantifondet kommer inn i bildet. En behandling fra dem vil ta ca. 6mnd ! Blir dette gjort på en bra måte av bobestyrer og tidligere eier(e) av NorData.AS, vil du helt sikkert motta et brev fra bobestyrer, om at han har i hende 1stk kreditnota / Reklamasjons sak, i ditt navn. Det går nok bra skal du se... er bare det at det tar så USANSYNELIG lang tid : Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå