Energizer Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Nå har jeg endelig fått en skikkelig harddisk som virker. Den forrige 80gb`n laga masse metalliske ulyder og fikk stempelet "defektet" av komplett. Nå har jeg en ny og har montert den. Funnet ut at cd-rommen lager ustabilitet og at harddisken endelig yter det den skal. En ekstra liten vifte er plassert oppå harddisk coveret mellom Diskettstasjonen og hardddisken (som ligger nederst) Er dette lite lurt eller? Harddisken blir nå ihvertfall kald! Noen som vet? (Har aldri hatt en så rask og bra harddisk;) ) God sommmer til alle sammen! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Energizer Det er bare en fordel at den er kald, Når eg mener kald er den sikker 3-35c og det er bra, Eg har 4ibm disker som enkelte her inne kaller for problem disker, De er 20måner nå og eg har alltid hatt god kjøling på dem, En vifte i front som blåser luft på dem og tempen er 33c. Kjetil Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 bare du som ikke har uflaks med ibm. kjørte vifte på dem jeg også. i mitt cheifetech tower Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg har hatt en harddisk før som døde. Dette er en erstatnings disk :wink: IBM = Trøbbel. Jeg har en vifte liggende oppå IBM Harddisken -------------- FLOPPY VIFTE! ------------------ Harddisk Er dette lite lurt eller? Lurer også litt på... Har nettopp plugga ut min ACER 50x Cd-rom og da starter maskina hundre ganger raskere. WindowsXP laster på 1-2 sek. Ellers kan det ta nesten 30sek. Hvorfor? Ledninger? Eller er det cd-rommen? Har planer om og kjøpe en LG (E) 16x DVD Kan dette virke bedre. 4 harddisker sinker ikke oppstart. Kun 50x`n... Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-11 11:49, Energizer skrev:Lurer også litt på... Har nettopp plugga ut min ACER 50x Cd-rom og da starter maskina hundre ganger raskere. WindowsXP laster på 1-2 sek. Ellers kan det ta nesten 30sek. Hvorfor? Ledninger? Eller er det cd-rommen? Har planer om og kjøpe en LG (E) 16x DVDKan dette virke bedre. 4 harddisker sinker ikke oppstart. Kun 50x`n... Hva kan dette skyldes? Har du cd-rom'en på samme IDE kabel som oppstartsdisken? I såfall så kan den sinke harddisken betraktelig. Prøv å sett cd-rom'en på en annen IDE port, evt. bytt med en harddisk som sitter på en annen IDE port og prøv igjen. Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Har harddisk på PRIMARY MASTER og cd-rommen på SECONDARY MASTER.... hmmm Men når jeg har en harddisk til på SECONDARY.. en gammel... går det veldig fort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå