SuNbUrZt Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Bruker en Globalwin vifte på en Athlon 1800XP med et MSI K7T-266 PRO2-RU Hovedkort som bråker vannvittig mye! Hvordan kan jeg få ned støynivået? CPU'n ligger på mellom 42-44 grader og HK ligger på rundt en 33-35 grader, er dette for høyt? Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 40-42 grader er helt optimalt.. Får å få ned støynivå kan du: 1. Sette inn en Noisekiller i strømfornsyningen 2. Bytte ut Globalwin viften med en mer stillegående. F.eks. (Økonomiklassen) Taisol, som kan kjøpes på netconnection.no, mp, 3dfx. Eller (middelklassen) Zalman CNPS 5001-Cu, som er billigst på netconnection.no. (Toppklassen) Alpha PAL 8045 kjøleribbe med Enermax variabelhastighetsvifte og Arctic Silver II. Denne koster 695,- på netconnection.no .. 3. Støydempe kabinett / disker.. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Som nødløsning kan du bare koble GlobalWin vifta di slik at den kjører på 7V! Det hadde nok dempa støyen en god del... MEN.. da kan det bli varmt. Hvis du gjør det så følg godt med på temp'en :wink: http://www.ocshoot.com/volt.htm Lenke til kommentar
Flex Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Da jeg kjørte vifta på TaiSol'n min ned fra 12 til 7 volt, resulterte dette i en temperaturøkning på 3-4 grader. Da jeg kjørte den ned til 5 volt, steg temperaturen ytterligere et par grader. Så jeg tror at det er trygt å kjøre vifta på 7 volt, temperaturen vil nok ikke bli noe særlig over 50 grader, i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå