Grokster Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Hei siden så mange snakker om det nye sony kameraene så sjekket jeg opp sony sine sider, og der ser jeg blant annet at de tre jeg så på har alle forskjellige størrelser på ccd brikken: dcrhc22 har Bildeenhet: Størrelse (CCD) 1 / 6,0 dcrhc42 har Bildeenhet: Størrelse (CCD) 1 / 5,0 dcrhc90 har Bildeenhet: Størrelse (CCD) 1 / 3.0 mens dcrhc100 har Bildeenhet: Størrelse (CCD) 1 / 6,0 x 3 noen som kan noe om dette? og har virkelig dcrhc90 Antall piksler i Act Camera-modus (K) 2048 altså 2.048.000 pixler? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Det påvirker bildekvalitet, ja, spesielt i innendørs belysning og når det blir litt skumring ute. I godt dagslys vil du ikke se så stor forskjell. Dette er fordi en større bildebrikke har større punkter, og de er derfor mer lysfølsomme. Jo større brikke, jo bedre bildekvalitet. 1/3" er altså bedre enn 1/5" for eksempel. Men dette forutsetter at optikk og ellers andre deler av kameraet er likelydende eller bedre på det som har større brikke, ellers går jo vinninga opp i spinninga, som man sier. DCR-H100 har 3CCD, og det blir derfor litt mindre plass til hver brikke, derfor må de gjøres mindre. Av den grunn har 3CCD kamera gjerne dårligere bildekvalitet i dårlig belysning, men er betraktelig bedre når det er lyst eller i god innebelysning, enn 1CCD kamera. Pixlene du snakker om går på stillbildekvalitet... video er uansett 0,41 megapixler, så med mindre du skal ta store mengder stillbilder med kamera, vil jeg anbefale å blåse i det tallet. Endret 1. mai 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå