Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heh, oppdaget når jeg snekret en post tidligere at når jeg brukte f_aen så ble ordet endret til **** .

 

Jeg skulle likt å fått noen gode grunner fra noen moderatorer til å sensurere visse ord? Dette er noe man kunne tenke seg å finne på et kvasi-puritansk forum i USA, ikke på et forum i Norge. Det er rett og slett latterlig; folk burde fått lov til å bruke de ordene de selv ønsker.

 

Det er ikke individuelle ord som gjør en post idiotisk/dårlig/whatever, det er innholdet, så sensur av enkelte ord blir helt meningløst...

 

Jeg stiller meg sterkt tvilende til dømmekraften til noen av moderatorene på dette forumet. Den bevisste avgjørelsen det er å sensurere enkelte ord og erstatte dem med **** gjør ikke inntrykket bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da mulig å få fram meningen sin uten å måtte banne?

 

Eller er du **** meg en ***** ***** som ikke skjønner en dritt?

(siste setningen er med for å demonstrere hvor "hyggeligt" et innlegg blir med diverse ord.

 

Moderatorer, fjern den siste linjen om dere ønsker det.

Lenke til kommentar

Quote:


_StatuS_ skrev (2002-07-10 13:36):

Det er da mulig å få fram meningen sin uten å måtte banne?


Seff, har jeg hentydet noe som helst annet?

 

Quote:


Eller er du **** meg en ***** ***** som ikke skjønner en dritt?


Tror du det er særlig vanskelig å skrive en like lite hyggelig setning uten å bruke "diverse" ord? Cluet er jo, som jeg skrev i første posten: Det er *IKKE* ordene som gjør ting uhyggelig/useriøst/whatever, det er *hva som står der*. Du skjønner forskjellen?

 

Quote:


Moderatorer, fjern den siste linjen om dere ønsker det.


Hvorfor skulle de gidde det? Hvem bryr seg i dagens Norge, annet enn en og annen superkristen bestefar, om at folk banner? Jeg forstår ikke og har aldri forstått hvordan folk kan bli støtt av ting som ikke direkte anngår dem eller folk de kjenner direkte.

 

Forøvrig, din setning var et supert eksempel på hvor meningsløst det er å sensurere enkelte ord: Forumet sensurerte ordene, innholdet i setningen kom akkurat like klart fram. Hva har da blitt oppnådd? Overhodet ingenting, annet enn å gjøre setningen litt vanskeligere å tolke med en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Åffer bruke banning? er minst like effektivt med :

AEN I ELLEVTE <- tog an?

Søren

sakko!

grævla

ag¤W%&/WTER&Q#YEAYQ#YH

meget dumt altså!

 

 

:wink:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Quote:


Den 2002-07-10 14:24, JoKr skrev:

Du er lite vestlandsk i hvert fall Nor_Beret :wink:



 

Meg?

 

Pøh!

 

Rogalan æ plassen å bryne e staen!

 

 

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 13:25, iGGy skrev:


Jeg skulle likt å fått noen gode grunner fra noen moderatorer til å sensurere visse ord?


 

Om ikke annet så er det litt morsomt da :smile: Skal vedde på at det er flere enn meg som følte seg litt truffet når plutselig visse ord ble sensurert. Jeg banner alt for mye til daglig og plutselig så ble det sensurert, jaja litt artig det synes nå jeg. Vi vet jo alle hva som skal stå der så er det så farlig at vi ikke kan skrive f*en rett ut?

Lenke til kommentar

Jeg er fra Bergen, og her legger 98% av befolkningen inn minst 3 banneord i hver setning. Det er en del av språket vårt her, og det er sikkert slik i andre deler av landet også.

 

Banning er ikke hva det engang var. Før var det tabu, og veldig strengt! Nå sier vi det bare for å legge litt mer vekt på tingene vi sier. Og det er ikke lenger tabu å banne i norge. Jeg banner til min bestemor, hun banner til meg, og det i vanlige siviliserte samtaler ("Faen så fint vær idag" feks)

 

Det jeg prøver å si er at vi må henge med i tiden! Sensur er UT!!!

Lenke til kommentar

i norge i dag enkelte plasser så kan man bli dømt for vise ord og utrykk og andre plasser i norge gå fri for det. og da tenker eg på enkelte ord og utrykke man kan ytre til politi.

men uansett så syns eg det faktisk går ant å få frem sin mening uten å bruke disse ord når man skriver.hva man bruker i tale er noe annet.

 

uansett, så syns eg ikke at det er rett at noen skal ta på seg ansvaret og være liksom moralens voktere og dømme va som er sterkt utrykk eller ikke.

 

bannskap er en del av det norske språk, har alltid vært kommer altid til å bli å sensurere det her hjelper nok neppe på det.blir som å stå å stange mot vinden...den snur neppe bare for at man gjør det.

 

men siden dette er ett public forum og mange leser det skjønner eg godt vis noen kan bli sjokkert over den språk bruken som blir brukt her til tider. da bnurde heller de som har innlegga tenke seg littom og heller prøve å utrykke seg på en annen måte.

 

og, eg tror ikke at man blir hørt bedre eller lest bare for at mansetter inn noen saftige gloser..tror heller at en god del heller velger å se bort fra den og hopper over og heller går til neste innlegg..

 

slik er det bare og slik konmmer det altid til å bli....

 

 

Mvh Kriger

Lenke til kommentar

Dette er jo en glimrende mulighet til å trekke fra ord fra eldre tider, eksempler følger:

 

Du er en skitten skjøge

Din degenererte ape

Jasså, du sprader der som en gjennompult tøs

Din taskete tøs

Du farer med tasken evt. Du spiller tasken

 

Det finnes da sikkert flere?!?

 

KC

-spradebass

 

(redigert: og ikke ett ord ble sensurert gitt:)

 

[ Denne Melding var redigert av: KidComa på 2002-07-10 19:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 19:28, Killer_DT skrev:

Jeg er fra Bergen, og her legger 98% av befolkningen inn minst 3 banneord i hver setning. Det er en del av språket vårt her, og det er sikkert slik i andre deler av landet også.


Banning er ikke hva det engang var. Før var det tabu, og veldig strengt! Nå sier vi det bare for å legge litt mer vekt på tingene vi sier. Og det er ikke lenger tabu å banne i norge. Jeg banner til min bestemor, hun banner til meg, og det i vanlige siviliserte samtaler ("Faen så fint vær idag" feks)


Det jeg prøver å si er at vi må henge med i tiden! Sensur er UT!!!


 

 

Helt enig!!

Jeg er også bergenser, og det er kan til tider være irriterende når jeg ikke får sagt hva jeg vil pga sensur. Det hadde vært dyrisk om dere hadde fjernet dette. Men ellers er siden deres den beste jeg noen gang har vært borti! Er her inne sikkert 20 ganger om dagen, og klikker på lenker for å støtte dere!

 

Stå på!

Lenke til kommentar

Banning på dette forumet sensureres ettersom det ikke er absolutt nødvendig for å få fram hva man vil. Det er også for å kunne inkludere de som føler seg støtt av banning eller misliker det.

 

Jeg kan ikke se behovet for bannskap, da det etter min mening er et tegn på dårlig ordforråd. :smile:

 

Minner om et gammelt ordtak: det er mange veier som fører til Rom...

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

HAr ingenting imot autosensur. Hva skal man banne for i et slikt forum? Her hjelper vi folk og deler erfaringer osv. Blir litt dumt hvis alle skal banne da:

 

"Så tar du den f_aens ledningen kobler den til det hælvettes hovedkortet og skrur sammen. Så trykker du den ***** deleteknappen for å komme inn i bios. Der går du inn i den rævkjørte menyen som heter noe så jævli som......"

 

I hvilken sammenheng vil/trenger folk å bruke banneord? Bare lurer jeg :smile:

 

En ting som er dumt er autosensur når man ikke har norskt tastaturoppsett! Bare prøv å skriv "høre" med o isteden :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 23:07, hurst skrev:


"Så tar du den f_aens ledningen kobler den til det hælvettes hovedkortet og skrur sammen. Så trykker du den ***** deleteknappen for å komme inn i bios. Der går du inn i den rævkjørte menyen som heter noe så jævli som......"



 

:lol: Hvem har ikke tenkt/sagt sånn om PCen halv fire på natta når den nekter å funke? =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 23:24, Anders Leipsland skrev:

Quote:


Den 2002-07-10 23:07, hurst skrev:


"Så tar du den f_aens ledningen kobler den til det hælvettes hovedkortet og skrur sammen. Så trykker du den ***** deleteknappen for å komme inn i bios. Der går du inn i den rævkjørte menyen som heter noe så jævli som......"



 

:lol:

Hvem har
ikke
tenkt/sagt sånn om PCen halv fire på natta når den nekter å funke? =)

 

 

:grin: Sier noe der ja.....

Lenke til kommentar

Kutt ut sensuren deres sier nå jeg! Nå til dags er "f_aen" like mye et ord som "jammen", "helvetes" like mye et ord som "dumt osv.

 

 

Har dere ikke hørt om presten som gikk opp på talerstolen og begynnte talen med "F_aen i h_elvete...."? Poenget: Hvor i bibelen står det at f_aen osv. er stygge ord? Det eneste det står er at du ikke skal misbruke Guds navn så det er vel mer rett å sensurere "Gud", "Herregud" osv.??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...