9800 series Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 eg skal overklokke ein AMD 2200+1,8 men det e sån forbaska sikerhet på hovedkortet!, så kan noen hjelpe meg med å få vekk sikerheten,treng veiledning!!!!!! Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 velkommen til forumet. du må nok flashe bbiosen din ser det ut som. her skal ligge en guide en plass. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 http://overklokking.no/guides/flash/index.html <--- Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 råd nr. 1 til når man skal ha hjelp, er å si hva slags system man har (hovedkort/pc-produsent). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 råd nr. 1 til når man skal ha hjelp, er å si hva slags system man har (hovedkort/pc-produsent). Og råd nr.2 er RTFM (Read The F**** Manual)... Dvs.. slike ting som trådstarter spør om vil høyst trolig stå i manualen som du laster ned fra HK-produsentens hjemmesider... Råd nr.3 er: Bruk *søkefunksjonen*! Bruk *Google*! Det er trolig noen der ute som har spurt om det samme og fått hjelp... Lenke til kommentar
9800 series Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 JAJA MENE DET HAR JO IKK NO Å SEI !!! FOR DET E EIN SOCKET A OG EG VILL BERRE HA EIT BILDE DER DET VISER KOSSEN EG KORTSLUTTE HOVEDKORTE, OG DET E SÅNN AT ME FÅR VEKK SIKERHET MODULEN PÅ HOVEDKORTE ASS Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 det hjelper å vite hva slags hovedkort du har, for noen hovedkort kan det faktisk hjelpe å bare flashe bios. STORE bokstaver hjelper aldri. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 JAJA MENE DET HAR JO IKK NO Å SEI !!! FOR DET E EIN SOCKET A OG EG VILL BERRE HA EIT BILDE DER DET VISER KOSSEN EG KORTSLUTTE HOVEDKORTE, OG DET E SÅNN AT ME FÅR VEKK SIKERHET MODULEN PÅ HOVEDKORTE ASS ikke alle hovedkort er like ditt brød, og hva skal den "sikkerhets-modulenen" være? Lenke til kommentar
9800 series Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 oki oki sorry meneegt har et Asus A7N8X-X Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 oki oki sorry meneegt har et Asus A7N8X-X Gå hit og last ned/installer EverestHome (tidligere kalt Aida32). Så kan du fortelle i detalj hva du har av hardware... Device Manager i Windows kan også fortelle noe... Dersom du har ett slik HK.. så har det ingen "sikkerhetsmodul".. Det har en BIos.. og der kan du velge rett i meny "Advanced->Advanced CHipset Features".. og velge korrekte verdier der.. (det står i manualen du visstnok har lest) Jeg sitter ihvertfall og leser PDF-versjonen av den nå... Lenke til kommentar
9800 series Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Hovedkort Asus A7N8X-X Bus type DDR SDRAM Bus beredde 64-bit Virkeligoverklokkhastighet 167 MHz(DDR) Effektiv klokkehastihghet 333 MHz Båndbredde 2667 MB/s Bus type Hyper Transport v1.0 Bus bredde 8-bit CPU sokler 1 socket 462 Eksplansjons sokler 5 PCI, 1AGP RAM sokler 3DDR DIMM Intergrert Enheter Audio, LAN Form faktor ATX Hovedkort størrelse 240 mm x300mm Hovedkort chipset nForce2-400 ekstra egenskaper/kjenneteken CPu Overklokking Prosection,Q-fan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) OK.. jeg siterer igjen fra forrige post: Les manual.. pkt.2.4.2 Gå inn i Bios.. Velg Advanced->Advanced Chipset Features.. Velg "System performance" Endre fra "Optimal" til "User defined".. Begynn så å endre "CPU External Frequency" fra 166.. og oppover. Avhengig av minne.. så må du sjekke: "Memory Frequency".. (som sikkert står som SPD).. .. og endre til 100% (dersom du har PC3200-brikker).. Dersom dette er vanskelig/umulig.. har du enten ett meget sært eksemplar av dette HK.. eller så bør du klart overveie å droppe klokking... Endret 5. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå