Gå til innhold

hjelp meg med å ta sikerheten på hovedkortet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
råd nr. 1 til når man skal ha hjelp, er å si hva slags system man har (hovedkort/pc-produsent).

Og råd nr.2 er RTFM (Read The F**** Manual)...

Dvs.. slike ting som trådstarter spør om vil høyst trolig stå i manualen som du laster ned fra HK-produsentens hjemmesider...

Råd nr.3 er:

Bruk *søkefunksjonen*!

Bruk *Google*!

Det er trolig noen der ute som har spurt om det samme og fått hjelp... ;)

Lenke til kommentar
JAJA MENE DET HAR JO IKK NO Å SEI !!! FOR DET E EIN SOCKET A OG EG VILL BERRE HA EIT BILDE DER DET VISER KOSSEN EG KORTSLUTTE HOVEDKORTE, OG DET E SÅNN AT ME FÅR VEKK SIKERHET MODULEN PÅ HOVEDKORTE ASS

:roll: ikke alle hovedkort er like ditt brød, og hva skal den "sikkerhets-modulenen" være? :blink:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
oki oki sorry meneegt har et Asus A7N8X-X

hit og last ned/installer EverestHome (tidligere kalt Aida32).

Så kan du fortelle i detalj hva du har av hardware... Device Manager i Windows kan også fortelle noe... :)

Dersom du har ett slik HK.. så har det ingen "sikkerhetsmodul".. Det har en BIos.. og der kan du velge rett i meny "Advanced->Advanced CHipset Features".. og velge korrekte verdier der.. (det står i manualen du visstnok har lest) :)

Jeg sitter ihvertfall og leser PDF-versjonen av den nå...

Lenke til kommentar

Hovedkort Asus A7N8X-X Bus type DDR SDRAM Bus beredde 64-bit Virkeligoverklokkhastighet 167 MHz(DDR) Effektiv klokkehastihghet 333 MHz Båndbredde 2667 MB/s Bus type Hyper Transport v1.0 Bus bredde 8-bit CPU sokler 1 socket 462 Eksplansjons sokler 5 PCI, 1AGP RAM sokler 3DDR DIMM Intergrert Enheter Audio, LAN Form faktor ATX Hovedkort størrelse 240 mm x300mm Hovedkort chipset nForce2-400 ekstra egenskaper/kjenneteken CPu Overklokking Prosection,Q-fan

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OK.. jeg siterer igjen fra forrige post:

Les manual.. pkt.2.4.2

Gå inn i Bios..

Velg Advanced->Advanced Chipset Features..

Velg "System performance"

Endre fra "Optimal" til "User defined"..

Begynn så å endre "CPU External Frequency" fra 166.. og oppover.

Avhengig av minne.. så må du sjekke:

"Memory Frequency".. (som sikkert står som SPD)..

.. og endre til 100% (dersom du har PC3200-brikker)..

Dersom dette er vanskelig/umulig.. har du enten ett meget sært eksemplar av dette HK.. eller så bør du klart overveie å droppe klokking... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...