Gå til innhold

Programvare for EKSTRA avansert strømstyring i Windows

Anbefalte innlegg

Jeg har to SCSI disker samt en IDE-disk i kassa. I W98 funker strømstyringen kun på IDE-disken, begge SCSI-diskene går kontinuerlig, mens i W2K og XP funker den på SCSI-diskene også.

Ønsket mitt er å kunne styre strømmen på diskene, og da spesielt SCSI-diskene, separat. Den ene scsi-disken bråker mye og er ikke behøvelig til det daglige, derfor ønsker jeg at den skal stoppe så snart som mulig etter oppstart. Problemet er at hvis jeg bruker strømstyringen i XP/2000 til å stoppe diskene etter veldig kort tid, så stopper jo den ene scsi-disken som behøves også! Det medfører at denne blir stående og starte/stoppe ofte, og jeg blir tvunget til å øke tidskonstanten i strømstyringen for å unngå dette. Desverre så går det da lengre tid før "bråkmakeren" stopper også...men når den først stopper, holder den fred til den blir aksessert.

Så spørsmålene blir som følger:

1. Finnes det opsjoner i W98 for å få strømstyringen til å virke på scsi-disker?

2. Finnes det opsjoner i XP/2000 som kan gjøre det jeg beskriver ovenfor?

3. I tilfelle nei på ovenstående, vet noen om programvare som kan gjøre dette, altså kjøre separat strømstyring på de enkelte harddisker inkl scsi?

Håper noen har tips på lager, så irritasjonen over den noe aldrende, men akk så høylydte Seagate 10k rpm`en ikke gjør seg utslag i aggresjon mot hardware...

:-/

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-07-10 13:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...