Gå til innhold

Fikk jobb etter navnbytte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva i all verden har det med forhåndsdømming av religion å gjøre (som du sa var nyttig)?

Det er et faktum at en rekke religiøse retninger har f.eks. kvinnesyn som åpner for en behandling av kvinner som ikke er akseptabel. Fordommer mot personer med tilknytning til slike kan redde liv.

Lenke til kommentar
Ærlig slave passer bedre........

Så ja, heller snyltet og ventet/jobbet for bedre muyligheter på en annen måte

Hvorfor er arbeid slaveri? All den tid arbeidsforholdet er frivillig inngått, kan jeg ikke se at en slik påstand godtgjøres.

 

Det ekte slaveri her er velferdsstaten, der man med våpen i hånd truer ærlige menn til å overgi sine verdier for å betale for andres snylting. At dette er umoralsk tyveri er kanskje den viktigste grunnen til at velferdsstaten burde avgå ved døden; den store utbredelsen av den mentalitet duffman89 her utviser er én av mange andre.

Lenke til kommentar
Så du ser heller for deg en karriere som trygdesnylter fremfor en som ærlig arbeider?

 

Nå er det faktisk slik at det i en del vestlige velferdssamfunn lønner seg å være arbeidsløs og ha fri hele dagen kontra å ta de dårligste jobbene og jobbe 8 timer om dagen for bare litt mer penger. Og jo, jeg skammer meg litt, men jeg synes ikke det gjør meg uærlig. Tvert imot. Dersom det var slik at jeg måtte vaske gulv for å overleve, ville det vært èn ting, og jeg ville gjort det... men slik er det ikke. Så jeg er vel aldri så lite "snobbete" bla. fordi jeg faktisk har alternativer. Men så er det vel også derfor masse bedrifter flytter ut... nordmenn er ikke villige til å jobbe for hva som helst, og det er bra... men vi går mørkere tider i vente med globalisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...